رسول راشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بارندگی های شدید 2 روز گذشته در سیستان و بلوچستان هم اینک 33 تیم عملیاتی با 23 خودرو درحال امداد رسانی مردم سیل زده جنوب استان هستند.
وی ادامه داد: تاکنون 212 نفر از مردم 22 روستای سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت به 504 نفر در قالب 108 خانوار مناطق سیل زده استان امداد رسانی شده است.
وی توزیع 45 دستگاه چادر امدادی، 84 تخته موکت و بسته های غذایی را از جمله اقلام توزیع شده بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
راشکی گفت: 2 اردوگاه اضطراری اسکان سیل زدگان در شهرستان کنارک و چابهار راه اندازی شده بود که در فنوج هم اردوگاه در حال ساخت است.
وی بیان کرد: بیشترین خسارت سیل در شهرستان کنارک با 11 روستا بوده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در شمال استان تنها شاهد آب گرفتگی معابر و برخی منازل در سطح شهر زابل بودیم که با تلاش نیروهای امدادی و همکاری شهرداری امدادرسانی و تخلیه آب انجام شد.
وی تاکید کرد: هم اینک تمام نیروهای عملیاتی و پایگاه های امداد و نجات در سراسر استان در آماده باش هستند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته شدت و گستره مکانی فعالیت سامانه بارشی در استان گسترش یافت به طوریکه تا شب گذشته از حدود 140 نقطه بارندگی گزارش شد و بیشینه بارش ها به 83 میلی متر رسید.
حسن حیدری اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت امروز فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان به اوج خود رسید و براساس آخرین اطلاعات دریافتی حداقل 140 نقطه استان را فرا گرفت که در نتیجه این فعالیت برخی رودخانه های محلی و معابر شهرها و روستاهای استان دچار آبگرفتگی شدند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.