جمشید سارانی روز جمعه در جلسه ستادمدیریت بحران بخش دشتیاری چابهار اظهار داشت: بارها این موضوع را از طریق مختلف پیگیری کرده ایم ولی به نتیجه ای نرسیده ایم.
وی با بیان اینکه اداره مخابرات چابهار باید تمامی ایستگاههای مخابراتی روستایی را که باطری ندارند هر چه سریعتر نسبت به نصب باطری اقدام کند، خاطرنشان کرد: خطوط تلفن همراه و اینترنت در مواقع بحرانی نباید قطع باشد تا بتوان از وضعیت مردم روستایی و خسارت ها اطلاع پیدا کرد و به موقع خدمات رسانی را انجام داد.
بخشدار دشتیاری گفت: بنابه اخطاریه جوی سازمان هواشناسی ستاد مدیریت بحران (سیل) بخش دشتیاری با حضور مسئولان ادارات سطح بخش، دهیاران، شورا وشهرداری نگور تشکیل شده تا بار دیگر آخرین نکات را یادآوری و هماهنگی بهتری برای خدمات رسانی انجام داد.
وی بیان کرد: باهمکاری بخشداری، آب و فاضلاب روستایی و اداره راه یک دستگاه بیل مکانیکی در محل ورودی شهر نگور مستقر شود تا بتوان خسارت ها را به حداقل رساند و از نفوذ آب به شهر جلوگیر کرد.
سارانی ادامه داد: شورای اسلامی، دهیاری و مالکان خودروهای محلی برای ایجاد سیل بند اطراف روستای نلینت رستم بازار برای جلوگیری از ورود سیل به روستا اقدام کنند.
بخشدار دشتیاری تصریح کرد: دهیاران کرمبل ها نسبت به ساماندهی افراد داخل مسیل ها و رودخانه ها جهت جلوگیری از هرگونه خسارت جانی اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و کلیه روستاهای که در حاشیه رودخانه ها ومسیر سیل هستند باید دهیاران نسبت به برگزاری جلسه مدیریت بحران با مدیریت دهیار وحضور اعضای شورای اسلامی و معتمدین روستا برگزار کنند.
سارانی افزود: تردد از جمعه تا سه شنبه در مسیر رودخانه باهوکلات ممنوع است و همچنین از ظرفیت ماشین آلات سطح روستا برای بازگشایی مسیل ها و معابر روستا استفاده شود.
وی از ماشین داران سنگین، پیمانکاران و تراکتورداران سطح بخش دشتیاری خواست درمواقع بحرانی در آماده باش کامل باشند و با دهیاران همکاری کنند.
وی گفت: دهیاران دارای ماشین آلات آمادگی لازم برای کمک رسانی در روستا داشته باشند و هلال احمر نیز نسبت به استقرار اکیپ امداد و نجات در روستای درگس اقدام کنند.
وی احداث هرگونه بند در مسیر رودخانه را ممنوع اعلام کرد و از کلیه ادارات سطح بخش و نیروهای نظامی و انتظامی، دهیاران و پیمانکاران و مالکان دستگاه های سنگین خواست ضمن آماده باش کامل، در روزهای آینده نهایت اهتمام و تلاش را در کنار مسولین برای جلوگیری از هرگونه اتفاق پیش بینی نشده داشته باشند.
وی از شهرداری نگور خواست نسبت به محافظت از سیل بند شهر نگور و چاه های آب و فاضلاب روستایی اقدامات لازم را با تمامی توان بعمل آورد.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.