عبدالرحیم کردی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجودی که چابهار و کنارک واقع در ساحل آب های آزاد اقیانوس هند از مقصدهای اصلی گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب می شوند اما فاقد فرودگاه استاندارد هستند و فرودگاه نظامی و فاقد امکانات فعلی کنارک جوابگوی ورود و خروج مسافران، گردشگران و سرمایه گذاران نیست.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار یکی از مکان های جذاب سرمایه گذاری و روزانه شاهد تردد فعالان اقتصادی و مسئولان کشوری است به همین سبب نیاز به فرودگاه مناسبی در شان گردشگران و سرمایه گذاران دارد.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: فرودگاه کنارک یک فرودگاه نظامی است و ظرفیت فعلی آن پاسخگوی حجم پروازها و رفت و آمدها به منطقه نیست وباید هرچه سریعتر برای توسعه و یا ساخت فرودگاه جدید بین المللی چاره اندیشی کرد.
وی با بیان اینکه در سالهای اخیر برای روشنایی و نوسازی سالن فرودگاه اقدامات خوبی انجام شده ولی کافی نیست.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: براساس برنامه ریزی ها و اقدامات در دست انجام پروازها از اردیبهشت ماه سالجاری به فرودگاه نظامی منتقل و در یک بازه زمانی حداکثر دو ماهه بازسازی ترمینال فعلی انجام خواهد شد.
کردی تصریح کرد: بر اساس توافق دیگری که با نیروی هوایی صورت گرفته بخشی از اراضی انتهای پایگاه هوایی به منظور ساخت یک ترمینال مسافری غیر نظامی خریداری شده است اما این ترمینال کماکان از باند و برج مراقبت فعلی فرودگاه استفاده خواهد کرد.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.