محمودرضا رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرقت تجهیزات مخابراتی در شهرها و جاده های سیستان و بلوچستان میلیون ها تومان خسارت به بیت المال وارد می کند.
وی گفت: با وجود اینکه این استان 11 و نیم درصد مساحت کشور را در بر گرفته و تقریبا نزدیک به 100درصد جاده های اصلی سیستان و بلوچستان زیر پوشش تلفن همراه هستند اما به دلیل سرقت هایی که صورت می گیرد در هر مرحله یک قسمت از جاده از پوشش خارج می شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک حدود 30 هزار مشترک به سبب سرقت تجهیزات و کابل های مخابراتی دچار مشکل شده اند و ارتباط برایشان امکانپذیر نیست که البته این آمار به دلیل سرقت و نصب مجدد تجهیزات افزایش یا کاهش پیدا می کند.
وی بیان کرد: سال گذشته حدود چهار میلیارد تومان تنها بابت خرید تجهیزات به سرقت رفته هزینه شده است.
رضایی گفت: سارقان برای مبالغ ناچیز که از فروش این تجهیزات عایدشان می شود خسارت های چند صد میلیونی به بیت المال وارد می کنند زیرا برای نصب مجدد تجهیزات به سرقت رفته هزینه مالی و انسانی زیادی صرف می شود.
وی افزود: هرنوع اقدامی از قبیل ایمن سازی، نصب درب های ضد سرقت، اجرای دیوار بتنی، سیم خاردار، شاخ گوزنی و غیره با هزینه های هنگفت در قالب استحکام سازی برای جلوگیری از سرقت ها انجام شده اما همچنان دزدی ها صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اظهار داشت: با سرقت کابل های مخابراتی و قطع اتصال در جاده ها امکان دارد جان هموطنانمان به خطر بیافتد که باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.
وی با اشاره به ایام نوروز و حجم زیاد مسافر در کوه خواجه گفت: امسال با توجه به ازدیاد مسافر در این منطقه محدودیت در کانکس داشتیم اما با وجود این با تمام توان سعی کردیم مسافران کمتر دچار مشکل شوند و در دیگر نقاط استان اقدامات خوبی انجام شد که اگر سرقت ها نباشد هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، سرقت تجهیزات و کابل های مخابراتی در چند مرحله از محدوده کوی قدس زاهدان دامنگیر خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز شده بطوریکه در سه روز گذشته تلفن ها و اینترنت ایرنا مرکز استان قطع شد که با تلاش تکنسین های شرکت مخابرات فعلا ارتباط تلفنی برقرار اما اینترنت همچنان قطع است.
خبرنگاران ایرنا اخبار و گزارش ها را فعلا با استفاده از اینترنت تلفن های همراه مخابره و منتشر می کنند.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.