مرتضی کوچکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 90 در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم به اجرا در آمده است.
وی افزود: اقداماتی مانند بیمه مربیان شاغل در طرح، حمایت مادی و معنوی از مربیان و متربیان، برگزاری دوره های تکمیلی مربیگری روخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم، برگزاری آزمون های شفاهی و کتبی حفظ و تفسیر قرآن کریم و همچنین برگزاری رقابت های قرآنی از جمله برنامه های جانبی این طرح در سیستان و بلوچستان بوده است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون 50 هزار نفر از مردم این استان در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم شرکت کرده اند.
کوچکی از برگزاری چهل و دومین دوره رقابت های قرآن کریم در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: مرحله استانی این دوره از رقابت ها 12 و 13 اردیبهشت در چهار شهرستان زابل، زاهدان، ایرانشهر و زهک برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی بحساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری فرایض و مسایل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.