مرتضی کوچکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته 6 هزار نفر از علاقمندان مفاهیم قرآنی سیستان و بلوچستان در این آزمون شرکت کردند که امسال پیش بینی می شود افزایش قابل توجه ای یابد.
وی افزود: علاقمندان سیستان و بلوچستان با مراجعه به سامانه www.quranedu.ir در یکی از 16 رشته امتحانی می توانند نام نویسی کنند تا با کسب نمره بالای 70 درصد موفق به دریافت گواهینامه شوند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ادامه داد: این آزمون سال گذشته در 12 شهرستان زاهدان، ایرانشهر، چابهار، خاش، زابل، سراوان، سرباز، کنارک، زهک، دلگان، سیب و سوران و میرجاوه برگزار شد که امسال تلاش می شود تعداد این شهرستان ها افزایش یابد تا امکان حضور علاقمندان در نقاط مختلف به راحتی فراهم شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.