مرتضی کوچکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این وقف که شامل یک قطعه زمین 250 متری مسکونی است توسط علی داودی خیر نیک اندیش زابل به ثبت رسید.
وی گفت: از آنجایی که از حدود پنج هزارموقوفه ثبت شده سیستان و بلوچستان تنها یک درصد آن یعنی 50 موقوفه به امور قرآنی اختصاص دارد ضروری است خیران در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب طرح های متنوعی را در حوزه قرآن نظیر دوره های تربیت مربی و طرح حافظان قرآن کریم به اجرا درآورده است به طوری که سالانه حدود 15 هزار نفر در این استان تحت پوشش برنامه های قرآنی قرار می گیرند.
وی آموزش، تبلیغ و ترویج را سه حوزه فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در حوزه قرآن ذکر کرد و افزود: تنها راه برای محفوظ ماندن در برابر تهاجمات دشمنان و سعادت بشریت توسل به قرآن است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
15 تا 24 آبان ماه هفته وقف نامگذاری شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.