سرهنگ یداله ستوده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین با توجه به آب و هوای مساعد و بهاری حاکم در سیستان و بلوچستان بقیه مسیرهای ارتباطی جنوبی این استان نیز دارای ترافیک نیمه سنگین هستند.
وی از رانندگان خواست که با احتیاط در محورهای ارتباطی تردد کنند.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح نوروزی پلیس خبر داد و افزود: این طرح از 25 اسفندماه آغاز و تا 17 فروردین در محورهای مواصلاتی این استان ادامه دارد.
وی افزود: همزمان با این طرح بیش از 60 تیم پلیس راه به همراه 60 تیم ناجا در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان مستقر شدند.
سرهنگ ستوده ادامه داد: پلیس راه با تمام امکانات و تجهیزات، برای کاهش تلفات و خسارات در جاده های جنوب سیستان و بلوچستان تلاش می کند.
وی بیان کرد: براثر بروز 44 فقره تصادف از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در محورهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان 12 نفر کشته و 52 نفر مجروح شدند.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان رعایت نکردن حق تقدم، انحراف و تجاوز به چپ و سرعت زیاد را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده های جنوب این استان ذکر کرد.
وی گفت:60 درصد علل تصادف این مدت براثر برخورد 2 وسیله نقلیه با یکدیگر و 40 درصد ناشی از واژگونی خودرو بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 قرارگاه پلیس راه و 2 اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستانهای شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستانهای جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.