به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی روز چهارشنبه در مراسم روز درختکاری در بوستان ولایت شهر زاهدان اظهار داشت: مردم نباید منتظر بودجه های دولتی برای ایجاد یک فضای سبز و مثمر باشند و خود به عنوان عامل اصلی توسعه این جریان باید حرکت کنند.
وی ادامه داد: میانگین پایین تر از 25 درصد فضای سبز در هر کشور نشان دهنده وضعیت بحرانی آن کشور در حوزه فضای سبز است که این رقم در ایران عدد 7.5 درصدی را نشان می دهد و بسیار جای تامل است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر درخت اکسیژن 10 نفر را تامین می کند، شهروندان را به اهتمام این امر پسندیده تشویق کرد و گفت: توسعه جوامع و آلودگی های ناشی از وسایل نقلیه و کارخانه ها می طلبد تا در کاشت درخت به طور جدی کار کنیم.
وی سیستان و بلوچستان را یکی از مناطق کمتر برخوردار فضای شهری عنوان کرد و افزود: این استان دارای شرایط به نسبت ضعیف تر در حوزه فضای سبز است لذا برنامه ریزی مناسب و استفاده از توان مردم می تواند تاثیر بسیاری در بالا بردن شاخص فضای سبز داشته باشد.
شهردار زاهدان نیز در حاشیه این مراسم گفت: اهمیت درخت و درخت کاری بر هیچ کس پوشیده نیست و بیان احادیث و روایات متناوب در این باره نشان از اهمیت این امر مهم و پسندیده ار دیدگاه اسلام دارد.
عبدالقادر پربار ادامه داد: سرانه فضای سبز در شهر زاهدان نیم متر مربع است که با توجه به سرانه سایر مناطق کشور رقم بسیار اندکی است.
وی به همکاری مردم و تمام ارگان ها به عنوان نیروی کمک کننده شهرداری در ایجاد یک فضای شهری مناسب اشاره کرد و افزود: همکاری مردم به عنوان عامل اصلی توسعه فضای سبز در کنار همکاری همه نهادها می تواند سرانه فضای سبز در این شهر را به رشد مطلوبی برساند.
شهردار زاهدان تصریح کرد: بوستان ولایت با فضای 109 هکتاری و با کشت هشت هزار اصله نهال درخت می تواند یکی از مراکز مهم در افزایش سرانه فضای سبز شهری به یک مترمربع باشد.
وی ایجاد تصفیه پساب شهری برای آبیاری درختان را از برنامه های این سازمان ذکر کرد و گفت: این تصفیه خانه هم اینک با ظرفیت کمی در حال فعالیت است که نیاز به توسعه بیشتر دارد.
9914 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.