اردشیر شهرکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 600 هکتار سطح باغات میوه گرمسیری گواوا در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 450 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی افزود: برداشت گواوا از بهمن در سیستان و بلوچستان آغاز و در اسفند به پایان می رسد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گواوا معروف به زیتون محلی، میوه ای منحصر به مناطق گرمسیری است که عمدتا در شهرستان های نیکشهر، چابهار، سرباز و کنارک این استان تولید و برداشت می شود.
وی افزود: میوه گواوا در حالتی که رسیده باشد، بسیار خوشمزه است و مزه ترش و شیرین (ملس) و عطـر مطبوعـی دارد.
شهرکی بیان کرد: گواوا درختچه‌ای همیشه سبز و برگ‌ های آن بدون کرک یا پوشیده از کرک است.
وی بیان کرد: درختچه های گواوا در اوایل بهمن ماه به گل می نشینند و گلهایشان بسیار خوشبوست، همچنین پوست تنه گواوا سبز یا قهوه‌ای متمایل به قرمز است.
به گزارش ایرنا آب و هوای متنوع سیستان و بلوچستان زمینه را برای کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه های گرمسیری و سردسیری فراهم کرده است.
موز از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان است که نسبت به سایر محصولات گرمسیری بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است و 'پاپایا' یا خربزه درختی نیز از دیگر محصولات گرمسیری استان محسوب می شود که از نواحی گرمسیری آمریکای مرکزی به این استان راه یافته، خربزه درختی پوستی بسیار نازک و مزه شیرین دارد که علاوه بر مصرف خوراکی، قابل استفاده در صنایع تبدیلی نیز هست.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.