مسعود ریگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه از 15 تا 21 اسفندماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در این هفته با مشارکت دستگاه ها و حضور پررنگ مردم برنامه های متنوعی را در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: سالجاری 405 هزار اصله نهال در نهالستان های این اداره کل تولید شده که 270 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در سطح این استان توزیع می شود.
معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: از مجموع 270 هزار نهال 200هزار اصله نهال ریشه ای و 70 هزار اصله نهال گلدانی است.
وی تصریح کرد: نهال های عرضه شده بالغ بر 25 نوع گونه نهال که با توجه به اقلیم متنوع سیستان و بلوچستان از گونه های بومی و سازگار با منطقه انتخاب، توزیع و کشت می شود.
ریگی از عموم مردم خواست که برای افزایش سرانه فضای سبز سیستان و بلوچستان و داشتن یک جامعه زیبا در کشت و ایجاد فضای سبز کمک کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 11،5 درصد مساحت کشور) از 2 ناحیه رویشی متفاوت ایرانی تورانی و عمانی و واقع شدن در منطقه گرم و خشک کشور دارای تنوع گیاهی قابل ملاحظه ای است.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.