مریم حجتی نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اوتیسم نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می شود و علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می کند و علت اصلی آن ناشناخته است.
وی ادامه داد: کودکان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی، مشکل دارند و این اختلال ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این 45 نوآموز اوتیسمی در شهرستان زاهدان، زابل و سراوان شناسایی شده اند گفت: یکی از خیران نیک اندیش زمینی در زاهدان برای ساخت مدرسه اختصاص داده است اما ساخت و تجهیز آن با مشکلاتی رو به رو است که در صورت ورود خیران بسیاری از موانع رفع خواهد شد.
حجتی افزود: ضروری است با توجه به ادامه برنامه شناسایی کودکان اوتیسمی در سیستان و بلوچستان خیران این نهاد را در ارائه آموزش های لازم از طریق ساخت مدرسه و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز یاری دهند.
به گزارش ایرنا هم اینک 58 مدرسه برای کودکان استثنائی در سیستان و بلوچستان دایر است که 2 هزار و 931 دانش آموز در گروههای نابینا، ناشنوا، کم توان، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و ناسازگار در آنها مشغول تحصیل هستند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.