مریم حجتی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح سنجش سلامت کودکان در بدو ورود به دبستان در سیستان و بلوچستان از ابتدای تیر آغاز شده است، اظهار داشت: با توجه به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در حاشیه شهرها بویژه زاهدان این طرح تا 10 آذر در این استان تمدید شد.
وی شناسایی تفاوت های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات، محدودیت های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به مدرسه ذکر کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سنجش سلامت کودکان بدو ورود به مدرسه فرصت بیشتری را برای تشخیص زود هنگام اختلات در کودکان به والدین می دهد.
حجتی نسب افزود: هزار و 144 نوآموز در بدو ورود به دبستان های سیستان و بلوچستان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
720 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان همزمان با سال تحصیلی 97-98 در 6 هزار و 600 مدرسه با 40 هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.