مریم حجتی نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان از سوم تیرماه در سیستان و بلوچستان آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان طرح در آذر امسال 52 هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گیرند.
وی افزود: 35 هزار و 69 نفراز افراد سنجش شده امسال سیستان و بلوچستان به مدارس عادی راه یافتند و چهار هزار و 50 نفر نیز برای مراحل تخصصی (بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و نیازمندی های جسمانی) ارجاع داده شدند.
وی شناسایی تفاوت های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به مدرسه ذکر کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 50 هزار و 364 نو آموز بدو ورود به دبستان های استان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.
حجتی نسب ادامه داد: 43 هزار و 538 نفر از مجموع این نوآموزان به مدارس عادی معرفی و 6 هزار و 826 نوآموز دیگر نیز مشکوک به مشکل تشخیص و برای انجام مراحل تخصصی (بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و نیازمندی های جسمانی) ارجاع داده شدند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
حدود 600 هزار دانش آموز سیستانی و بلوچستانی از اول مهرماه سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.