عبدالمجید تمندانی روز شنبه در گفت و گو با با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و تدابیر لازم برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم خاش، اولویت کاری شهرداری است، اظهار داشت: کمک به روان‌سازی ترافیک، تسهیل ایاب و ذهاب شهروندان و جلوگیری از اتفاقات ناگوار ناشی از بارندگی از وظایف اساسی شهرداری در فصل‌های بارش نزولات آسمانی است که تمامی بخش های شهرداری آمادگی لازم را در این زمینه دارند.
وی تصریح کرد: ایجاد هماهنگی و انسجام برای پیشگیری از سوانح و حوادث غیر مترقبه و انجام وظایف شهری در دستور کار کمیته‌های چهارگانه ستاد بحران شهرداری قرار دارد.
شهردار خاش با بیان اینکه کمیته های مختلف زیر مجموعه شهرداری نیز برای مدیریت و مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در آماده باش کامل به سر می برند، ادامه داد: وظایف هر یک از واحدهای عمران، ماشین آلات، تأسیسات، خدمات شهری، فضای سبز، کارپردازی و سازمان حمل و نقل و روابط عمومی نیز مشخص شده است.
وی به نقش ویژه و تاثیرگذار واحد ماشین آلات شهرداری اشاره کرد و گفت: هم اینک رانندگان و دست اندرکاران سه دستگاه کمپرسی، 2 دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل بکو، 6 دستگاه لجن کش، سه دستگاه خودروی آتش نشانی و یک دستگاه مینی بوس و 6ماشین سبک در آماده باش کامل هستند.
تمندانی ادامه داد: مجموعه شهرداری خاش در تلاش است تا شهروندان با خدمات هر چه بهتر و شبانه روزی شهرداری، ایام بارش نزولات آسمانی پیش رو را بدون دغدغه و بدون مشکل پشت گذارند و به همین منظور شماره 125 آتش نشانی و 2148 شهرداری آماده خدمات دهی به شهروندان است.
وی ادامه داد: پس از هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و وزش باد، ستاد بحران شهرداری خاش در آماده باش کامل قرار گرفت و اقدامات عملیاتی این ستاد در حوزه های مختلف در سطح شهر آغاز شده است.
شهردار خاش تصریح کرد: این تیم ها در چند نقطه شهر و در دو شیفت به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.
وی با اشاره به آبگرفتگی معابر در پی بارندگی ها اظهار داشت: در نشست ستاد بحران شهرداری خاش گره ها و نقاط بحرانی شهر شناسایی و تیم های خدمات رسان برای رفع مشکلات احتمالی آمادگی دارند.
تمندانی گفت: در پی توفان شدید جمعه شب تعدادی از درختان معابر سقوط و برخی از منازل مسکونی مردم خاش از ناحیه سقف و دیوار تخریب شدند.
وی افزود: بسیاری از معابر و راههای ارتباطی و زیرساخت های شهری دچار خسارت شدید شدند.
شهردار خاش ادامه داد: همچنین توفان باعث سقوط چند بیلبورد شهری و سقوط درختان باعث خسارت جدی به تاسیسات شهری و پارک ها شده است.

**مدارس نوبت صبح خاش در روز شنبه تعطیل اعلام شد
فرماندار خاش گفت: بارش شدید باران و تندباد علاوه بر تعطیل کردن مدارس این شهرستان سبب وارد شدن خسارت به واحدهای مسکونی و بخش های کشاورزی، زیرساخت های شهری و روستایی، سقوط درختان و غیره شده است.
حمید الدین یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تداوم و شدت بارندگی در شهرستان خاش و نیز وزش تند باد و شرایط نامساعد جوی و آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها و پراکندگی و طرح روستا مرکزی مدارس، بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران تمام مدارس این شهرستان در هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم فقط در نوبت صبح امروز شنبه تعطیل شد.
وی افزود: در چند نوبت ستاد مدیریت بحران در شهرستان خاش تشکیل و علاوه بر آن اعضای ستاد مدیریت بحران با حضور فعال در صحنه با آمادگی کامل به مردم خدمات ارائه دادند.
فرماندار خاش اظهار داشت: تیم های امدادرسانی و برآورد خسارت در مناطق مختلف نیز حضور دارند.
وی به مردم توصیه کرد که با توجه به وزش باد شدید و خیس بودن دیوارها به دنبال بارش باران در شهرستان خاش از تردد در حاشیه دیوارها و رودخانه های فصلی،سدها، بندهای سنگی و ملاتی و حتی بندهای خاکی دوری کنند.
یوسفی ادامه داد: قطع مکرر برق و اینترنت از پیامدهای بارش باران و تندباد در خاش بود که به همت مسئولان و دست اندرکاران در بسیاری از بخش ها به خوبی رفع نقص شدند.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.