به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی در نشست کمیسیون هماهنگی بانک ها اظهار داشت: بانک‌ها با ایجاد کنسرسیوم در پروژه‌های بزرگ استان سرمایه‌گذاری کنند چراکه اجرای پروژه‌های بزرگ منجر به ایجاد پروژه های کوچک تر و زیر مجموعه نیز خواهد شد و توسعه منطقه را به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: بانک‌ها در مقوله هایی که در سیستان و بلوچستان مغفول مانده مشارکت و با سرمایه‌گذاری در این بخش ها پروژه ها را حمایت کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی فرصت بی‌بدیلی است که استان نتوانسته از منابع این صندوق بهره مند شود.
وی با اشاره به آسیب‌های حوزه بانکی گفت: رشد قارچ گونه موسسات مالی غیر معتبر منجر به آسیب دیدن بدنه بانکی به عنوان موتور محرکه تولید و ایجاد شرایط بدبینی نسبت به سیستم بانکی در بین مردم شده است.
موهبتی معوقات بانکی را یکی دیگر از آسیب‌ها عنوان کرد و حمایت از بانک‌ها را برای پرداخت معوقات لازم دانست و افزود: فرهنگ سازی برای پرداخت معوقات بانکی وظیفه همه مسئولان و تریبون داران است.
وی تصریح کرد: باید فضا را به گونه ای ایجاد کنیم که افرادی که معوقات بانکی دارند از حضور در اجتماع شرم داشته باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ائمه جمعه و جماعات با تبیین این موضوع به عنوان برگرداندن پول بیت المال زمینه برگشت معوقات را فراهم کنند.
وی عدم ارتباط مدیران با مردم و به دنبال آن ایجاد حس بی اعتمادی در مردم را در پرداخت نکردن معوقات موثر دانست و افزود: مسئولان در هر شرایط و فرصتی برای پرداخت معوقات و فرهنگ سازی در این زمینه تلاش کنند.
موهبتی از برنامه ریزی برای حضور رئیس بانک مرکزی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این سفر تا قبل از پایان اسفندماه انجام و تلاش خواهیم کرد چالش های حوزه بانکی استان را پیگیری و مرتفع کنیم.
وی بر تسهیل گری و روان سازی قوانین و آیین نامه های بانکی در مواجهه با سرمایه‌گذاران تاکید کرد و افزود: تفسیر سختگیرانه از آیین ‌نامه‌های بانک مرکزی و سرگردانی طولانی مدت باعث سرخوردگی سرمایه‌ گذاران می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید بستری فراهم شود که کرامت سرمایه ‌گذار حفظ شود و برای این امر لازم است تسهیل گری و روان سازی آیین نامه ها در حوزه بانکی اجرا شود.
وی بر حضور شبکه بانکی در سیستان و بلوچستان متناسب با ظرفیت هر منطقه تاکید کرد و افزود: ایجاد شعب بانکی در شهرستان های جدید التاسیس و حضور شبکه بانکی در چابهار با توجه به طرح های بزرگ در حال اجرا و آینده پیش روی این منطقه باید در برنامه کاری بانک ها قرار گیرد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.