به گزارش ایرنا مدیر عامل بنیاد برکت روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های بنیاد برکت در کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: با هدف توانمندسازی اقتصادی، اشتغالزایی و کارآفرینی تا کنون هزار و 626 طرح اقتصادی بنگاه‌ محور و اجتماع ‌محور در سیستان و بلوچستان تعریف و اجرا شده است.
سعید جعفری افزود: برای مجموع این طرح ها 172 میلیارد تومان سرمایه گذاری و برای 6 هزار و 609 نفر فرصت اشتغال ایجاد و 402 روستا زیر پوشش این طرح ها قرار گرفت.
وی ادامه داد: پنج مشارکت اقتصادی بنگاه ‌محور با ظرفیت هزار و 120 نفر اشتغال و 24 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، هزار و 617 مشارکت اقتصادی اجتماع‌ محور با ظرفیت پنج هزار و 231 نفر اشتغال و 142 میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری و چهار مشارکت اقتصادی تسهیلات ‌محور با ظرفیت 258 نفر اشتغال و 6 میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری طرح‌های اشتغالزایی سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهد.
مدیر عامل بنیاد برکت گفت: همچنین 2 هزار و 251 طرح عمرانی و زیربنایی در زمینه مدرسه سازی، ساخت مساجد و مراکز فرهنگی، مسکن محرومان و سایر موارد دیگر با بیش از 137 میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان اجرا شده و یا هم اینک در دست اجراست.
وی ادامه داد: ساخت 135 مدرسه با 641 کلاس درس با سرمایه گذاری 53 میلیارد تومانی در سیستان و بلوچستان انعقاد قرارداد شده که تا کنون 95 مدرسه با 373 کلاس درس به بهره‌ برداری رسیده است.
جعفری با اشاره به ساخت مساجد و مراکز فرهنگی در سیستان و بلوچستان گفت: ساخت 56 مسجد در این استان تعریف شد که تاکنون 50 مسجد و مرکز فرهنگی افتتاح شده است.
وی افزود: هزار و 920 واحد مسکن ویژه محرومان سیستان و بلوچستان با بیش از 6 میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان در دست اجراست.
مدیر عامل بنیاد برکت به سایر طرح های زیربنایی این بنیاد در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد: 140 طرح در قالب مرکز بهداشت، مصلی، کتابخانه، آبرسانی، تجهیز مدارس، اقدامات فرهنگی مربوط به زوار اربعین حسینی و غیره تاکنون در این استان انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: بنیاد برکت به بیش از 20 هزار ایتام و روستایی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان خدمات بیمه ای ارائه می دهد.
به گفته جعفری اجرای طرح توسعه جامع و پایدار اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی در شهرستان‌های سرباز و دلگان از دیگر اقدامات انجام شده توسط بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان است.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.