محمد رضا بهرامن روز سه شنبه در همایش نخستین رویداد معدنی در جنوب شرق کشور که در سرسرای اتاق بازرگانی شهر زاهدان برگزار شد اظهار داشت: سیستان و بلوچستان نیازمند یک نگاه برتر در حوزه معدن است، نگاهی که با مدیریت مناسب می تواند به یک جریان بزرگ در عرصه توسعه این منطقه تبدیل شود.
وی ادامه داد: معادن ثروت های خدادادی هستند که با مدیریت و برنامه ریزی مناسب می توانند باعث پیشرفت یک منطقه شوند.
رئیس خانه معدن ایران به امنیت به عنوان عامل مهم در جذب سرمایه گذار اشاره کرد و افزود: سیستان و بلوچستان ازنظر امنیتی دارای شرایط خوبی است که می طلبد در حوزه سرمایه گذاری که زیر بنای توسعه یک منطقه است کار شود.
مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی کشور در ادامه این نشست گفت: امنیت عامل اصلی در جذب سرمایه گذار است و به 2 نوع فیزیکی و روانی تقسیم می شود.
عباسعلی ایروانی با بیان اینکه امنیت روانی بسیار مهمتر از امنیت فیزیکی است تصریح کرد: امنیت روانی در صورتی محقق می شود که سرمایه گذار با خیال آسوده و راحت سرمایه گذاری و قانون و مقررات از سرمایه آن حمایت کند.
وی اظهار داشت: اگر امنیت روانی در یک منطقه ایجاد شود فرد سرمایه گذار به شخصه برای ایجاد سرمایه گذاری ورود پیدا می کند.
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز بیان کرد: باید به دنبال از بین بردن موانع سرمایه گذاری در سیستان وبلوچستان باشیم.
فرید دهقان تصریح کرد: یکی از دلایل عدم سرمایه گذاری نبود زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در یک منطقه است.
وی ادامه داد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به عنوان یک پشتوانه در کنار سرمایه گذار قرار دارد تا با خیال آسوده سرمایه گذاری کند.
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با بیان اینکه تا کنون هزار و 700 بیمه نامه در حوزه معدن کاری خصوصی صادر شده است افزود: با توجه به پتانسیل صندوق بیمه می توانیم تمامی ایستگاهای زیرپوشش معادن در کشور را تحت حمایت این صندوق قرار دهیم.
وی در بحث تسهیل کار معدن کاران برای دسترسی به منابع مالی در حوزه استخراج و فرآوری مواد معدنی گفت: صندوق بیمه سرمایه گذاری تاکنون 670 میلیارد تومان برای معدن کاران بخش خصوصی از طریق کانال های بانکی مختلف تسهیلات ارائه کرده است.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در ادامه نشست اظهار داشت: ثروت های طبیعی فراوانی در کشور وجود دارد که با برنامه مناسب می توان علاوه بر بهره برداری کنونی بر نسل آینده نیز سرمایه باقی گذاشت.
دکتر مسعود منصور ادامه داد: سیستان وبلوچستان دارای ظرفیت و پتانسیل های مناسب در حوزه طبیعی و انسانی است که باید به درستی استفاده شود.
وی تصریح کرد: بیش از 99 درصد از عرصه های معدنی در حوزه منابع طبیعی وجود دارد.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص تسهیل کار برای سرمایه گذاران بخش معدن بیان کرد: یکی از موارد مهم در بخش معدن دریافت استعلامات مختلف است که در این زمینه اداره منابع طبیعی قول مساعدت بیش از پیش برای سهولت روند کار را می دهد.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم میثاق نامه ای میان صندوق بیمه سرمایه گذاری معادن کشور و رئیس خانه معدن کشور با بانک انصار امضا شد.
9914 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.