به گزارش ایرنا سید عبدالحسین سجادی روز پنجشنبه در دهمین جلسه هیات امناء که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و رئیس هیات امناَء ستاد دیه استان با حضور اعضا برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سالجاری 32 جشن گلریزان در استان برگزار شد که 19 جشن در شهـــرستان ها، پنج جشن در بخشـــداری ها و هشت همایش در استان اجرا شد.
وی افزود: یکی از مهمترین این همایش ها، جشن گلریزان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار بود که با برگزاری این جشن ستاد دیه سیستان و بلوچستان جزو ستادهای برتر کشور معرفی شد.
وی گفت: نخستین جشن گلریزان در اردیبهشت ماه سالجـاری به میزبانی مسئولین و مردم نوعدوست شهرستان مرزی میرجاوه برگزار شد.
مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته ستاد دیه استان با برپایی 24 جشن گلریزان مبلغی معادل 2 میلیارد و 450 میلیون تومان تعهد شد که از این مبلغ یک میلیاردو 200 میلیون تومان بصورت نقدی به حساب های ستاد دیه سیستان و بلوچستان واریز و این عملکرد باعث شد ستاد دیه استان به عنوان یکی از استان‌ های موفق در موضوع برگزاری جشن ‌های گلریزان مطرح شود.
وی بیان کرد: هم اینک بر اساس اعلام روابط عمومی ستاد دیه کشور در 26 دی ماه سالجاری، 9 هزارو 628 زنـــدانی غیرعمد در زندان های کشـــور متحمل حبس هستند که سهم سیستان و بلوچستان 76 نفر معادل هشت درصد کل کشور است.
سجادی گفت: پارسال با حمایت و کمک های نقدی خیرین زمینه آزادی 10 هزار و 349 نفر زندانی جرائم غیرعمد در سراسر کشور فراهم شد که از این تعداد 139 نفر معادل 1.34 درصد کل کشور از زندان های سیستان و بلوچستان توسط این ستاد آزاد شدند.
وی خاطر نشان کرد: از مجموع مددجویان آزاد شده استان 137 نفر مرد و 2 نفر زن بودند که به دلیل ناتوانی در تامین بدهی مالی، دیات تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی و محکومین مهریه و نفقه در زنـدان های استان بسر می بردند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان در تفکیک جرائم این دسته از محبوسان گفت: 19 نفر به دلیل ناتوانی در اعطای دیه و بقیه به دلیل عجز در پرداخت بدهی مالی و مهریه در زندان های استان محبوس بودند.
وی افزود: بدهکاران ناشی از صدور چک ‌های بلامحل با 42 محبوس در راس محکومان و مددجویان نفقه با چهار نفر زندانی کمترین آمار عددی را به خود اختصاص داده اند.
سجادی اظهار داشت: هم اکنون 76 زندانی جرائم غیرعمد در زندان ‌های استان پهناور سیستان و بلوچستان تحمل حبس می ‌کنند که 9 نفر آنان بابت دیات ناشی از حوادث رانندگی، 20 نفر به علت محکومیت ‌های مالی، 46 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه و یکنفر نیز به جرم قتل شبه عمد در بند زندان شهرستان چابهار در حال تحمل حبس هستند.
وی خاطر نشان کرد: برای آزادی این مددجویان افزون بر 13 میلیارد و 184 میلیون تومان بدون احتساب گذشت شاکیان و یا آورده مددجو و یا استفاده از تسهیلات بانکی نیاز است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان بیان کرد: آزادی مددجویان جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان از قبیل تصادفات منجر به فوت و ایراد صدمه بدنی، محکومین مالی، عدم پرداخت مهریه و نفقه در سطح زندان های تابعه استان از اول سالجاری تاکنون 103 نفر است که همگی مرد هستند.
وی گفت: به تفکیک جرائم 16 نفر مددجوی دیه، 38 نفر بدهکار مالی و 49 نفر محکومین مهریه و نفقه هستند.
در این جلسه بمناسبت چهلمـین سالگرد پیروزی انقلاب اســلامی با پرداخت بدهی 13 پرونده به میزان سه میلیارد و 547 میلیون ریال موافقت شد.
در این نشست دکتر عبدالرحیم کردی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار بعنوان عضو جدید ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد تا از ظرفیت های این منطقه در جهت پیشبرد اهداف ستاد دیه کشور و استان استفاده بهینه شود.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.