دوست محمد کلیم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی از امروز فعالیت سامانه بارشی در برخی نواحی ساحلی و جنوبی سیستان و بلوچستان به شکل رگبار ملایم باران، رعد و برق و تندباد موقتی شروع می شود.
وی افزود: با تقویت سامانه بارشی از فردا یکشنبه بر شدت بارش ها در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان افزوده می شود به طوریکه در شهرهای کنارک، شمال چابهار، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، دلگان، بزمان، ایرانشهر، خاش، مهرستان و سیب و سوران انتظار آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی احتمال می رود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر نواحی مرکزی، برخی مناطق نیمه شمالی استان نیز فردا شاهد رگبار ملایم تا متوسط، گاهی رعدو برق باران خواهند بود.
وی تصریح کرد: روز دوشنبه نیز سامانه بارشی در نواحی جنوب، سواحل و برخی مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان شامل کنارک، شمال چابهار، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، دلگان، بزمان، ایرانشهر، خاش و مهرستان ادامه دارد که در نتیجه این فعالیت رگبارمتوسط تا سنگین، رعد و برق، تندباد لحظه ای همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی همراه است.
کلیم ادامه داد: در این مدت در نواحی شمالی و سایر مناطق سیستان و بلوچستان نیز انتظار رگبار ملایم تا متوسط، گاهی رعد و برق و تندباد موقتی نیز وجود دارد.
وی به وزش باد شدید در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه در زاهدان و سایر نقاط مرکزی وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید بویژه در جاده های مواصلاتی به سمت بم خواهد شد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد، در شمال استان باد شدید و گرد و خاک و کاهش 8 تا 12درجه ای دما پیش بینی می شود.
وی از مسئولان خواست تا در مدت فعالیت سامانه های بارشی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی را بیندیشند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.