مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور (مستقر در زاهدان) در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لکوموتیوها در شرایط قبل از افتتاح سینی دوار پس از ورود به ایستگاه زاهدان برای تغییر جهت و حرکت به سمت تهران، اصفهان و دیگر مسیرها به صورت موتور به جلو به ایستگاه باری زاهدان در فاصله 10 کیلومتری ایستگاه مسافری اعزام می شدند.
مجید ارجونی افزود: این امر مستلزم عبور از سه گذرگاه همسطح پرترافیک شهری و استقرار نیروی انسانی در ایستگاه باری زاهدان بود.
وی با بیان مزایای راه اندازی این طرح ادامه داد: با استفاده از این سینی دوار (لکوموتیو برگردان) زمان مانور قطارهای مسافری از 45 دقیقه به 2 دقیقه کاهش یافت.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور تصریح کرد: همچنین مخاطرات ایمنی با توجه به اعزام موتور به جلوی دوبله لکوموتیو و عبور از گذرگاه های غیرهمسطح کاهش پیدا می کند.
وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی این سینی دوار توسط شرکت داخلی جرثقیل پولاد ساخته و نصب شده است که قابلیت نگهداری آن را نیز آسان می کند.
ارجونی با بیان اینکه مدت اجرای این طرح 6 ماه بوده است، گفت: با ایجاد این سینی دوار مصرف سوخت روزانه چهار لکوموتیو به 250 لیتر گازوییل کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: ایجاد این لکوموتیو برگردان در ایستگاه مسافری زاهدان در راستای تکمیل زیرساخت های راه آهن چابهار – زاهدان قرار دارد.
به گزارش ایرنا پارک کودک نیز در راستای بهسازی و تجهیز ایستگاه قطار زاهدان و رفاه حال مسافران امروز با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و استاندار سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.