در چارچوب این مراسم با حضور مشاور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در امور ایثارگران رونمایی یادمان شهدای راه آهن خراسان توسط پدر شهید 'مرتضی عطایی' از شهدای مدافع حرم صورت گرفت.
مدیرکل راه آهن خراسان در این خصوص گفت: یادمان شهدای دفاع مقدس راه آهن خراسان شامل تمثال 12 شهید با هدف گرامیداشت یاد و خاطره این بزرگواران طراحی شده است.
هادی ضیایی مهر افزود: برای طراحی وساخت این یادمان که در ایستگاه راه آهن مشهد نصب شد یک میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: راه آهن خراسان 12 شهید، 850 رزمنده و چهار آزاده را طی دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
مشاور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: راه آهن نقش ممتازی در دوران دفاع مقدس داشت و رزمنده ای نیست که از طریق راه آهن به جبهه ها اعزام نشده باشد. از سوی دیگر ادوات جنگی و ابدان مطهر شهدا توسط قطار جا به جا شده اند.
سرهنگ داوود عباس زاده افزود: راه آهن جمهوری اسلامی 248 شهید، 209 آزاده و پنج هزار رزمنده تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
وی گفت: فرهنگ شهدا که مظهر صداقت، تلاش، ایستادگی، ایثار، فداکاری و خدمتگزاری است باید در کشور توسعه و گسترش یابد و نصب یادمانهای شهدا یکی از اقدامات در راستای تحقق این هدف است. تاکنون یادمان شهدا به ترتیب در ایستگاههای راه آهن تهران، خوزستان، اصفهان و مشهد رونمایی شده و به تدریج در تمامی ایستگاههای راه آهن کشور نصب خواهد شد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.