دکتر سید مهدی طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از مهرماه در سیستان و بلوچستان آغاز و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.
وی افزود: مهمترین قدم برای پیشگیری از مشکلات دهان و دندان آموزش در سنین کودکی و دانش آموزی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه 27 مرکز خدمات جامع سلامت در حوزه این دانشگاه مجهز به تجهیزات دندانپزشکی هستند، گفت: این مراکز ارائه خدمات به دانش آموزان، مادران شیرده، باردار و سایر اقشار جامعه را در دستور کار دارند به طوری که حدود هزار نفر روزانه از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به رشد پوسیدگی دندان و هزینه بالای درمان آن تلاش نظام سلامت برای کنترل و کاهش این مشکل است.
طباطبایی از والدین درخواست کرد که در برنامه های بهداشتی این دانشگاه مشارکت داشته باشند تا با تشویق کودکان به مسواک زدن و رعایت بهداشت فردی در زمینه کاهش مشکلات دهان و دندان گام های مهمی برداشته شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.