رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تداوم پایداری هوا و بازتابش زمینی سبب شد تا بامداد امروز کمینه دمای هوای زاهدان در سردترین لحظات به 3- درجه سلسیوس برسد و پس از شهرکرد، کرمان و بیرجند به عنوان چهارمین مرکز استان سرد کشور شود.
محمود دیانتی با بیان اینکه کمینه دمای امروز زاهدان حتی از شهرهای سردسیری مانند یاسوج، خرم آباد، کرمانشاه، اصفهان، اراک و بجنورد نیز سردتر شده است، افزود: البته امروز چهارمین روز متوالی است که دمای زاهدان به زیر صفر می رود و خنک ترین شهر استان می شود که انتظار داریم امشب نیز شرایط دمایی مشابهی برای این شهر داشته باشیم.
دیانتی با بیان اینکه شهر خاش نیز بامداد امروز نخستین دمای منفی پاییز امسال خود را ثبت کرد، افزود: بامداد امروز کمینه دمای هوا در ایستگاه هواشناسی خاش به منفی 0.2- (منفی دو دهم) سلسیوس رسید.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سایر شهرهای نیمه شمالی استان نظیر زابل نیز خنک ترین دمای هوای پاییز امسال با یک درجه سلسیوس ثبت شد. به طور کلی بامداد امروز دمای هوای 11 شهر بین منفی سه تا مثبت 4 درجه سلسیوس متغیر بود.
وی تصریح کرد: در نیمه جنوبی استان نیز که روند کاهش دما شروع شده بود، امروز ادامه یافت و مردم شهرهای ایرانشهر، فنوج و دلگان نیز شب به نسبت سردی را سپری کردند.
این کارشناس گفت: بر اساس خروجی مدل های هواشناسی و نقشه های پیش یابی همچنان سرمای شبانه در نیمه شمالی و برخی بخش های مرکزی استان ادامه دارد و انتظار می رود کمینه دمای هوای زاهدان در سردترین لحظات باز هم کمتر از صفر شود.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.