مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان کنارک به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدرسه 6 کلاسه سورو با 460 مترمربع زیر بنا و اعتبار 450 میلیون تومان، مدارس سه کلاسه عزیز آباد تنگ و اسلام آباد لاش هر کدام با زیربنای 210 مترمربع و اعتبار 300 میلیون تومان ساخته شده اند.
نادر محمدی با قدردانی از تلاش خیران در ساخت مدارس و فراهم کردن زمینه خوشحالی کودکان محروم بلوچستان افزود: خیران باید خداوند را شاکر باشند که جزو بندگان برگزیده خداوند هستند و نعمت قناعت و استفاده درست از نعمت به آنان عطا شده است.
وی بیان کرد: همه دانش آموزانی که به مدارس می‌ آیند باقیات و صالحاتی برای خیرین مدرسه ساز هستند.
مدیر آموزش و پرورش کنارک تصریح کرد: دست‌ های پرتوان و ذهن‌ های باز دانش ‌آموزان و تلاش ‌های خیران باعث می ‌شود تا خداوند بهترین ‌ها را برای سرزمین اسلامی ‌مان رقم بزند.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان کنارک محرومیت های فراوانی در زمینه فضای آموزشی دارد که از هموطنان خیر در خواست می شود در ساخت 50 کلاس تخریبی و فرسوده و 20 مدرسه 2 شیفته همت گمارده و دانش آموزان این مدارس را دعا گوی خود سازند.
محمدی از تلاش و نیکوکاری خیران و مسئولان کنارک برای افتتاح مدارس قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه 21 هزار و 300 دانش آموز در 200 مدرسه با 846 کلاس درس در شهرستان کنارک در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: این شهرستان برای رسیدن به استاندارد سرانه فضای آموزشی هشت مترمربعی کشور نیازمند ساخت بیش از 350 کلاس درس جدید است.
مدیر آموزش و پرورش کنارک گفت: آمار برخی کلاس های درس 2 برابر استاندارد کشور است و این مشکل در یادگیری و افت تحصیلی دانش آموزان تاثیرگذار شده است.
وی اظهار داشت: هم اینک 935 نفر کادر آموزشی در کنارک فعالیت دارند و با توجه به آمار دانش آموزان، ضروریست معلم جدید استخدام شود.
به گزارش ایرنا شهرستان کنارک با 2 بخش مرکزی و زرآباد دارای چهار دهستان کهیر، زرآباد غربی، جهلیان و زرآباد شرقی است.
این شهرستان ساحلی با 11 هزار و 567 کیلومتر مربع وسعت، 98 هزار و 212 نفر جمعیت در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.