علیرضا مرزبان روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم باید معاون پرورشی و اجرایی مدارس حذف می شد که شورای آموزش و پرورش تیرا ن و کرون با این دستورالعمل مخالفت کرد.
وی افزود: برای جبران کمبود نزدیک معلم در این منطقه از طرح خرید خدمات و مدارس بسته حمایتی به جای حذف معاون از مدارس استفاده شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با اشاره به مشکلات حذف معاون از مدارس، گفت: با انجام چنین کاری مشکلات زیادی برای مدیران ایجاد و ارائه خدمات به دانش آموزان با سختی روبرو می شد.
وی ادامه داد: طرح خرید خدمات و مدارس بسته حمایتی که از سال گذشته در شهرستان تیران و کرون اجرا شده علاوه بر جبران کمبود معلم به استفاده از نیروی های جوان و با انگیزه نیز منجر شده است.
مرزبان با بیان اینکه بیش 50 درصد معلمان این شهرستان غیر بومی هستند، گفت: طرح مدارس بسته حمایتی و خرید خدمات به بومی سازی کادر آموزشی و جلوگیری از درخواست جابه جایی معلمان کمک می کند.
شهرستان تیران و کرون دارای 110 مدرسه و 12 هزار دانش آموز است.
مدارس بسته حمایتی طرحی برای جبران کمبود معلم است که توسط موسسه بخش خصوصی و تحت نظر آموزش و پرورش به منظور تامین نیروی انسانی اجرا می شود.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.