حسن فدایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزن تقریبی هر ماهی رها شده حدود 13 گرم بوده و وزن دلخواه قزل آلا بین 350 تا 400 گرم است.
وی تصریح کرد: این ماهی‌ها از نوع قزل‌آلا رنگین کمانی هستند و مدت پرورش آنها حدود چهار ماه است.
مدیر شیلات شهرستان نیمروز بیان کرد: روستای بندان یکی از روستاهای این شهرستان است که در نوبت بعدی کار توزیع ماهی در آن صورت می گیرد.
وی افزود: منطقه سیستان دارای پنج شهرستان است که کار توزیع و رها سازی ماهی توسط هر شهرستان به نوبت انجام می شود.
فدایی با اشاره به بازار فروش ماهیان گفت: این نوع ماهی در استان مشتریان خوبی دارد و بیشتر ماهی های پرورشی این استخرها در همان مناطق به فروش می رسد و بخشی از آن نیز در بازار شهرستان زابل عرضه می شود.
وی بیان کرد: کار رها سازی بچه ماهی ها از اواخر آبان شروع می شود و تا پایان اسفند ادامه دارد.
مدیر شیلات نیمروز گفت: با آغاز فصل گرما کار برداشت ماهی قزل آلا در این شهرستان آغاز می شود.
وی گفت: با شروع فصل گرما معمولا پنج گونه ماهی کپور معمولی، آمور(شیر ماهی )، فیتوفاگ، شیزوتراکس و بیگهد در استخرهای این شهرستان پرورش داده می شود.
فدایی اظهار داشت: نگهداری کپور و آمور(شیرماهی) به راحتی انجام می شود چون ماهی آمورعلف خوار و ماهی کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه می کند.
وی تصریح کرد: ماهی فیتوفاگ و بیگهد از موجودات شناوری که در استخر وجود دارند و معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند تغذیه می کنند.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
9914 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.