به گزارش ایرنا علیرضا نورا روز چهارشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بنا به دستور رئیس جمهوری بابک دین پرست معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور طی یک برنامه 6 روزه از 12 شهرستان جنوب این استان دیدن و از نزدیک پیگیر برنامه های اجرایی و مشکلات مردم این مناطق شد.
وی هدف سفر معاون وزیر کشور به جنوب سیستان و بلوچستان را پیگیری وعده های داده شده در سفر قبلی رئیس جمهوری و هیات وزیران به این استان عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر فروردین ماه امسال وزیر کشور به سیستان گفت: این سفر موجبات تدوین 101 برنامه و پروژه به نام سند جامع سیستان شد.
وی اظهار داشت: متاسفانه تا کنون پیگیری های لازم و خوبی در زمینه مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان توسط برخی از مدیران نشده است.
وی ادامه داد: مدیران دستگاههای مختلف سیستان و بلوچستان مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان را به طور جدی در سطح ملی پیگیری کنند.
نورا اظهار داشت: امسال محدودیت هایی در بحث اعتبارات و کاهش هزینه دولتی وجود دارد که این امر نباید در کیفیت خدمات و برنامه های بهره وری سازمان ها ایجاد مشکل کند.
وی تصریح کرد: افزایش رضایت و تکریم ارباب رجوع باید در اولویت کاری تمام ادارات باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان افزود: دولت الکترونیک یکی از راههای مناسب و مهم در زمینه توسعه و پیشرفت به شمار می آید که توجه و عملیاتی شدن آن نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم دارد.
وی بیان کرد: شناسایی توانمندی ها و ظرفیت های سیستان و بلوچستان و بهره گیری از نیروی جوان بومی منطقه از جمله راههای مناسب در بحث اشتغال و توسعه این استان است.
نورا اظهار داشت: فرمانداران موظف به تدوین شناسنامه و سند جامع از شهرستان حوزه خود هستند.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این نشست گفت: بهره گیری از مشورت سازنده و هم فکری مسالمت آمیز در مسائل جامعه از جمله راهکارهای مناسب برای مقابله با توطئه های دشمنان است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی تصریح کرد: استفاده از فرصت های ویژه سیستان و بلوچستان همچون مرز، معادن، منطقه آزاد و مانند آن می تواند در رونق و اشتغال مردم این استان نقش موثری داشته باشد.
وی به نقش منطقه آزاد چابهار در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: مردم استان باید از ظرفیت های منطقه آزاد بهره مند شوند.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.