مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در منطقه کشاری شهرستان سرباز خبر داد.

به گزارش ایلنا، وحید پورمردان گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر مشاهده یک سر تمساح سرگردان در منطقه کشاری و خشک شدن برکه زیست تمساح، محیط بانان شهرستان سرباز در منطقه حضور یافتند. محیط بانان پس از بررسی وضعیت آبی برکه زیست تمساح با کمک همیاران و دوستداران حیات وحش منطقه کشاری اقدام به زنده گیری و انتقال تمساح به دریاچه پشت سد پیشین کردند.
 
وی افزود: برکه کشاری یکی از فعالترین زیستگاه‌های تمساح پوزه کوتاه است که متاسفانه براثر کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های چند ساله اخیر به طور کامل خشک شده است. لازم به ذکر است که مردم منطقه کشاری در جهت حفاظت از تمساح ها، همکاری خوبی با ماموران یگان حفاظت محیط زیست دارند.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: گاندو یا تمساح پوزه‌کوتاه (نام علمی: Crocodylus palustris) نوعی کروکودیل بومی شبه قاره هند و مناطق اطراف است که در کشور‌های هند، بنگلادش، پاکستان، ایران، سریلانکا و برمه زندگی می‌کند. گاندو تنها کروکودیل بومی پاکستان و ایران و بزرگ‌ترین خزنده این دو کشور بوده، زیستگاه اصلی این تمساح در ایران منطقه حفاظت شده گاندو است که بخشی از آن در چابهار و بخش دیگر آن در شهرستان سرباز قرار دارد. بیشتر این تمساح‌ها در برکه‌های میان راسک و باهوکلات و باتلاق‌های دلگان و کلانی (در جنوب استان سیستان و بلوچستان) متمرکز هستند مشکل اصلی گاندو‌ها در سیستان و بلوچستان خشکسالی و کم‌آبی است که بیشترین تاثیر خشکسالی بر روی نوزادان گاندو‌ها که به بی‌آبی و گرما حساس‌ترند قابل مشاهده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.