به گزارش ایرنا دکتر شهاب الدین صابونچی یکشنبه شب در جمع جوانان هلال احمر شهرستان سراوان اظهار داشت: اصل اولیه و مشترک میان تمام کشورهای عضو نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بشر دوستی است.
وی افزود: ‌هلال احمر نهادی از جنس مردم برای مردم و با مردم است که هر کجا نیاز به کمک باشد وظیفه دارد حضور داشته باشد.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: اجرای طرح «نذر آب» در سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین برنامه های این جمعیت بود وهدف از این برنامه رساندن صدای مردم به دستگاهها و بخش های مختلف جامعه است.
وی اظهار داشت: توزیع نوشت افزار میان دانش آموزان نیازمند نیز در راستای ادامه برنامه طرح «نذرآب» و تکریم انسان هاست.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت:‌ بیش از 50 درصد جمعیت این استان روستا نشین هستند که بیش از 20 است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند.
رسول راشکی اظهار داشت: ‌شغل اکثر مردم در شمال سیستان و بلوچستان ماهیگیری، دامپروری و کشاورزی بود که خشکسالی های حدود 20 ساله خسارت های جبران ناپذیری وارد کرده است.
وی افزود: طرح نذر آب در سه محور معیشت، سلامت و تامین آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان در کمتر از 20 روز عملیاتی شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: توزیع 50 هزار سبد معیشتی، بهره مندی 44 هزار نفر از خدمات سلامت و بهره مندی 502 روستای از طرح نذر آب از جمله خدمات این جمعیت در استان بوده است.
وی اظهار داشت: ‌در مجموع بیش از 494 هزار و 88 نفر از طرح«نذرآب» بهره مند شدند.
به گزارش ایرنا 18 هزار بسته نوشت افزار کاملا ایرانی با هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد تومان میان دانش آموزان نیازمند سیستان و بلوچستان توزیع شد.
سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
7336**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.