مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از آبگیری برکه‌های زیست تمساح پوزه کوتاه در منطقه سرباز خبر داد.

به گزارش ایلنا، پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در سالیان گذشته بر اثر خشکسالی رودخانه سرباز و اکثر برکه‌های محل زیست تمساح پوزه کوتاه مردابی به تدریج خشک شده بودند که تهدید جدی برای گاندوها بود زیرا خشک شدن برکه‌ها، منابع آبی و غذایی آنها را از بین می‌برد. بارندگی اخیر سبب آبگیری برکه‌های زیست تمساح پوزه کوتاه مردابی شد و امیدی دوباره برای احیای زیستگاه‌های آنها در دل دوستداران طبیعت به وجود آورد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: گاندوها حیوانات خجالتی و گوشه‌گیری هستند که به ندرت به مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند اما به دلیل خشکسالی‌های مداوم منطقه و خشک شدن برکه‌های محل زیستگاه‌شان و برای پیدا کردن منابع آبی جدید وارد زمین‌های کشاورزی و روستاهای نزدیک می‌شدند.

پورمردان گفت: در راستای کاهش تعارضات تمساح با مردم  محلی مجموعه محیط زیست استان اقدام به آبرسانی سیار به برکه های تمساح و تغذیه دستی آنها می‌کرد و تمساح‌های گرفتار شده در منابع آبی کشاورزی از قبیل آب انبارها و چاه ها، توسط محیط بانان و همیاران محیط زیست و مردم بومی منطقه زنده گیری و در برکه های مناسب زیست‌گونه رهاسازی می‌شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.