به گزارش ایرنا، محمد(ص) آفتاب فروزان اسلام در اوج تیرگی بشر طلوع کرد و با نور خود امید و رهایی را به دل انسان های گم شده در راه وارد کرد، محمد که نغمه خوان توحید و متصل کننده انسان ها بود بر خلاف رسم جامعه اش گوی سبقت انسانیت را در تقوا دانست و پاره کرد ریسمان بردگان و کنیزان را که شرفشان نابود شده بود در زیر پاهای اربابانشان، محمد آمد تا سر دهد فریاد «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا»؛ تنها شاهراهی که رمز و مسیر پیروزی و موفقیت مسلمین است.
خالق یکتا با مبعوث کردن محمّد (ص) به پیامبری، برادری و پیمان اخوت و کلید هدایت و خوشبختی را به جوامع بشری هدیه داد، یگانه منجی که دانست تمام مشکلات جامعه در متحد نبودن مسلمین است، مسلمانانی که یکی شدن آنها سبب می شود هیچگاه شاهد نباشیم انسانی در گوشه ای از دنیا به جرم انسانیت مورد آزار قرار می گیرد.
دین اسلام که محمد (ص) پیام آور آن بود آنقدر جامع و کامل است که جای هیچ اختلافی در آن وجود ندارد، همه مسلمانان خدای یگانه را می‏ پرستند و به‏ نبوت رسولش ایمان دارند، کتابشان قرآن و کعبه قبله شان است، مسلمانان با هم و مانند هم حج می‏ گذارند، مانند هم نماز می‏ خوانند و مانند هم‏ روزه می‏ گیرند، مانند هم تشکیل خانواده می‏ دهند و به یک شیوه کودکان خود را تربیت، داد و ستد و اموات خود را دفن می‏ کنند و جز در اموری چند اختلافی ندارند اما افسوس که امروزه بسیاری از این امت تحت تاثیر القائات دشمن بر این همه تفاهم سرپوش گذاشته شده و دنبال همان اختلافات اندک هستند.
شیعه و سنی فرقی نمی کند هر 2 باید یک هدف داشته باشند آن هم تعالی جامعه اسلامی است که این مهم نیز تنها از مسیر وحدت و همبستگی حاصل می شود.
هفته وحدت با دوراندیشی و ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای مهم تاریخ انقلاب است، پیرفرزانه انقلاب با تدبیر هوشمندانه و مدبرانه به زیبایی توانستند اختلاف ایامی که در مناسبت میلاد رسول الله(ص) میان شیعه و سنی وجود داشت را به فرصتی برای همبستگی امت آن حضرت مبدل کنند، هفته ای که نمادی است در حفظ وحدت و یکپارچگی ملت در مقابله با توطئه ها و دسیسه های بدخواهان جامعه اسلامی.
دشمنان همواره از یکپارچگی و وحدت مسلمانان هراس داشته و با همان روش معروف 'تفرقه بینداز و حکومت کن' وارد میدان شده اند که در این میدان و برهه زمان وظیفه مسلمانان بسیار سنگین تر از دوران صدر اسلام است، انسجام بیشتر و شناخت اهداف و توطئه های دشمنان و ساقط کردن آنها از اصول مهمی است که باید از آن پیروی کرد.

** سیستان و بلوچستان پرچم دار و پایتخت وحدت کشور
استان سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و سکونت اقوام مختلف بویژه سیستانی و بلوچ و پیروان 2 مذهب اسلامی تشیع و تسنن همواره مورد توجه دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه در میان آنان بوده است.
دو قوم بزرگی که هیچگاه تفاوت مذهبی عاملی بر اختلاف آنان نبوده است.
مردان و زنان غیرتمند سیستانی و بلوچ با سابقه قومی و فرهنگی غنی همواره سرآمد وحدت و دینداری و وطن دوستی بوده و هستند.
دو قوم بزرگی که علاوه بر برادری و مودت، مرزداری از وطن را افتخار خود می دانند و تا پای جان از آن دفاع می کنند.
حسین بامری یکی از شهروندان زاهدانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: دو قوم بزرگ بلوچ و سیستانی سالیان سال است که در کنار هم با مسالمت و مهربانی زندگی می کنند و هیچگاه مذهب عاملی بر اختلاف و جدایی آنان نبوده است.
وی بیان کرد: در منطقه سیستان مردمان اهل سنت در کنار برادران و خواهران شیعه خود زندگی می کنند همانطور که در بلوچستان مردم شیعه در کنار ساکنان اهل سنت زندگی مسالمت آمیزی دارند.
وی اظهار داشت: خویشاوندی و اشتراکات قومی در میان اقوام شیعه و سنی به اندازه ای است که هیچگاه مذهب عاملی بر جدایی آنان نبوده است.
جواد ریگی یکی از شهروندان اهل سنت زاهدان نیز گفت: روابط عمیق قومی و فرهنگی بین دو قوم سیستانی و بلوچ به حدیست که ما هیچگاه این دو قوم را جدا از یکدیگر ندانسته ایم و کسی هم تشخیص نمی دهد که شیعه کدام است و سنی کدام..
وی ادامه داد: اشتراکات قومی به اندازه ای است که دو نفر ساکن شمال و جنوب این استان با اندکی گفت و گو با یکدیگر به خویشاوندی هم پی می برند.
ریگی تصریح کرد: طوایف بلوچ و سیستانی سالیان سال است که با یکدیگر آمیخته شده اند به نوعی که بلوچ همسری از قوم سیستانی دارد و یا سیستانی همسری از قوم بلوچ که این نشان از وابستگی این دو قوم به یکدیگر دارد.
این شهروند بلوچ اهل سنت بیان کرد: دشمنان اسلام و ایران که نمی توانند این همبستگی را ببینند از هر راهی در صددند به این اتحاد لطمه وارد کنند که خوشبختانه به سبب آگاهی و هوشیاری مردم تاکنون موفق نبوده اند، با این وجود مقابله با دسیسه های دشمنان نیاز به روشنگری و بینش عمیق تر مردم هر دو قوم دارد.
مصطفی سارانی یکی از شهروندان سیستانی ساکن شهرستان خاش نیز به خبرنگار ایرنا بیان کرد: شیعه و سنی سیستانی و بلوچ هیچگاه با یکدیگر مشکل نداشته و نخواهند داشت.
وی ادامه داد: در میان اعضای خانواده و اقوام نزدیک ما تعدادی از پسران دایی و عموی من اهل سنت هستند و خودم تشیع اما هیچگاه این مساله باعث ایجاد مشکل و یا اختلاف و جدایی بین ما نشده است هر کس به عقاید خود پایبند و برای هر دو طرف قابل احترام است.
وی اظهار داشت: غالب دوستان من از برادران بلوچ و اهل سنت هستند که با اکثر آنها رابطه خانوادگی و چندین ساله دارم و هیچگاه نشده که بین ما اختلافی در مورد مذهب یا قومیتمان وجود داشته باشد.
سارانی یکی از عواملی امروزی که دامنه اختلاف و تفرقه افکنی را در جامعه باز کرده فضای مجازی دانست و افزود: شمار کانال های مجازی و شبکه های ماهواره ای که با محتوایات ضد مذهبی و تبعیضی فعالیت می کنند بسیار شده است کانال هایی که در فضای مجازی به ویژه تلگرام و اینستگرام مشخص و سازمان یافته به نظر می آیند.
این شهروند سیستانی ساکن بلوچستان تصریح کرد: هرچند امروزه مردم استان به نقش پلید دشمنان در تفرقه افکنی میان این 2 قوم بزرگ پی برده اند اما نیاز است برنامه هایی در این راستا برای تفهیم بیشتر این مسائل اجرایی شود.
امروزه سرمایه گذاری دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی در پر رنگ نشان دادن مشکلات و ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی بسیار شده است که ایجاد کانال های مجازی و تبلیغاتی متعدد و شبکه های ماهواره ای توسط دست نشانده های آنها نشان دهنده این ادعاست و متاسفانه سبب شده برخی افراد از روی نا آگاهی تحت تاثیر القائات قرارگیرند و به مسائل تفرقه انگیز دامن زده و باعث شادی دشمنان نظام شوند.
امام جمعه اهل سنت خاش در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته به نقش وحدت بین مسلمین اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام محور و پرچم دار وحدت و یکپارچگی در جامعه و بهترین شاخص برای حفظ برادری و برابری و اجرای عدالت برای مسلمانان و جامعه بشری هستند.
مولوی محمدعلی شهنوازی اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی برای نزدیکی قلبهای مسلمانان است.
وی افزود: همه انسانها باید شکرگزار پروردگار باشند که وجود مقدس حضرت رسول اکرم (ص) را در این کره خاکی خلق کردند تا جهان را سرشار از مهر و محبت کنند، لذا همگان باید به فطرت خوب خود برگردند و اخلاق خوش و حسنه، خوبی ها، الفت، دوستی و برادری ها را حفظ و تقویت و در دنیا منتشر کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: 43 برنامه محوری در 19 شهرستان این استان به مناسبت هفته وحدت در حال برگزاری است.
حجت الاسلام عیسی بزمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه های ویژه هفته وحدت از شب دوشنبه در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا چهارم آذرماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه 10 برنامه محوری در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان برگزار می شود، افزود: مراسم جشن و سرور، نشست علما و اندیشمندان شیعه و سنی، محافل انس با قرآن، شب شعر، کارگاه های آموزشی با محوریت وحدت، نشست دانشجویی تشیع و تسنن و دیدار با طلاب حوزه های دینی و خانواده شهدا از جمله ویژه برنامه های هفته وحدت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان پرچمدار وحدت هستند، تصریح کرد: مردم این استان با پیروی از منویات بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری با چنگ زدن به ریسمان وحدت اسلامی الگوی شایسته ای برای مسلمانان و سایر آزادیخواهان جهان شده اند.
به گزارش ایرنا، از ۱۲ ربیع الاول که براساس روایات اهل سنت میلاد پیامبر رحمت است تا ۱۷ ربیع الاول که اهل تشیع اعتقاد به سالروز میلاد رسول اکرم (ص) دارد به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.
9914 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.