دکتر قاسم میری علی آباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارائه آموزش سبک زندگی، پیگیری روند درمان و ارزیابی و کنترل عوارض بیماری دیابت از جمله خدمات این کلینیک به مراجعه کنندگان است.
وی با اشاره به روند رو به رشد شیوع بیماری دیابت گفت: کلینیک دیابت بیمارستان بوعلی زاهدان با حضور متخصصین داخلی، قلب و عروق، زنان و زایمان، نفرولوژی، کارشناس پرستاری و کارشناس تغذیه در شیفت صبح و همچنین متخصص روانپزشکی در شیفت عصر به مراجعان خدمات ارائه می دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: به منظور سهولت دسترسی به خدمات ویزیت تخصصی برای بیماران دیابتی و در راستای پروتکل کشوری برنامه کنترل و پیشگیری دیابت نوع 2 ، بزودی ارائه خدمات در بخش های چشم پزشکی، داخلی اعصاب و اورولوژی و فوق تخصص غدد به مجموعه این کلینیک اضافه می شود.
وی با بیان اینکه دیابت یکی از بیماری های غیر واگیر است که به دلیل تغییر شیوه ی زندگی در جامعه رو به افزایش است، ادامه داد: به مناسبت هفته ملی دیابت روز گذشته کلینیک های دیابت در بیمارستان های امام خمینی(ره) خاش و رازی سراوان افتتاح شد.
میری علی آباد تصریح کرد: دیابت یا بیماری قند ناشی از اختلال متابولیسم و سوخت و ساز است که به دلایل گوناگون ظاهرمی شود.
وی افزود: دیابت یکی از شایعترین بیماری های غیر واگیر در کشور به حساب می آید که در سالهای اخیر به دلیل تغییر الگوی زندگی رو به افزایش است.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.