دکتر مرضیه قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان به عنوان نخستین مرکز درمان زوج های نابارور در سیستان و بلوچستان با استقبال قابل توجهی مواجه شده است.
وی افزود: مولود مرکز جوانی است که با اعتماد و همراهی مردم سیستان و بلوچستان عملکرد قابل قبولی دارد به گونه ای که در درمان با روش IVF (تلقیح آزمایشگاهی) و IUI (تلقیح داخل رحمی) بر اساس استانداردهای تعریف شده کشوری و جهانی، نتایج مطلوب حاصل شده است.
رئیس مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: در نیمه های پاییز شاهد به ثمر نشستن دومین مورد موفقیت آمیز از انجام روش پیشرفته IVF در این مرکز هستیم.
وی افزود: هم اینک بیش از 100 مادر وارد سیکل درمانی با روش IVF شده اند که 30 مورد بارداری، مثبت و موفقیت آمیز بوده است.
دکتر قاسمی با بیان اینکه انجام روش های درمانی IVF و IUI برای زوج های فاقد فرزند در قالب بسته حمایت از زوج های نابارور در طرح تحول نظام سلامت با هزینه ای 85 درصد کمتر از سایر افراد انجام می شود گفت: هزینه تمام شده در انجام این روش ها برای افرادی که در طرح حمایتی قرار نمی گیرند نیز به میزان قابل توجهی از هزینه سفر به استان های دیگر کشور به منظور انجام این اعمال کمتر است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.