حجت الاسلام محسن مومنی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میهمان نوازی و تکریم مردم شیعه و سنی عاشق خاندان عصمت و طهارت در سیستان و بلوچستان از زائران حسینی پاکستانی سبب شده همه ساله شاهد حضور بیش از پیش این زائران در استان باشیم به طوری که 35 هزار زائر از اول ماه صفر یعنی همزمان با اربعین حسینی از طریق مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.
وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته همه تمهیدات در ستاد اربعین سیستان و بلوچستان برای استقبال از زائران پاکستانی با کمک خیران پیش بینی شده است به طوری ارائه خدمات مختلف رفاهی، فرهنگی و پزشکی به این زائران همچون سالهای گذشته در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ارائه برنامه های فرهنگی و مذهبی مبلغان اعزامی از قم مسلط به زبان اردو در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان از دیگر برنامه های این نهاد برای زائران کشور دوست و همسایه پاکستان است.
وی افزود: سال گذشته حدود 50 هزار زائر پاکستانی مشتاق شرکت در مراسم عزاداری حسینی وارد سیستان و بلوچستان شدند و امسال پیش بینی می شود به 70 هزار نفر افزایش یابد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و کربلای معلی به عنوان قلب زمین است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه این استان به روی زوار پاکستانی برای تشرف به عتبات عالیات باز شده است.
زوار پاکستان در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاک این استان گذاشته و گاه شبی را در زائرسراهای میرجاوه و زاهدان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین بویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نکنند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.