رضا بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هنوز تعداد زیادی از زئران پاکستانی در پشت مرز آن کشور در انتظار ورود به ایران هستند.
وی افزود: بیش از 31 هزار زائر پاکستانی از 21 مهر تاکنون از طریق مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان این زائران در موکب امام ‌حسین(ع) اداره کل زندان ها، آستان مقدس شهدای گمنام، حسینه شهیدان جهان زاده، کمیته امداد و اداره اتباع و امور خارجه اسکان داده می شوند.
وی افزود: 9 زائر پاکستانی که براثر واژگونی اتوبوس در کشور خود دچار مصدومیت شده بودند امروز بلافاصله بعد از رسیدن به سیستان و بلوچستان توسط نیروهای اورژانس مستقر در مرز میرجاوه به بیمارستان خاتم النبیاء زاهدان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.
بختیاری بیان کرد: با پیش بینی که از قبل شده بود تمامی امکانات لازم برای پذیرایی از زوار مهیا شده به طوری که تاکنون کوچکترین مشکلی در خدمت رسانی به زوار مشاهده نشده است.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت این ستاد برای خدمات رسانی از 21 مهر آغاز شده و تا هفت آبانماه ادامه دارد افزود: امسال علاوه بر میرجاوه سه مکان در زاهدان برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران پاکستانی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه مشکل پتو برای زائران پاکستانی با همکاری خوب مردم سیستان و بلوچستان بر طرف شد افزود: با توجه به ورود تعداد زیادی از زائران پاکستانی به استان ضروری است مردم در حوزه تهیه مواد غذایی مورد نیاز این ستاد را همراهی کنند.
بختیاری گفت: شماره حساب 8_11503131_43_2410و شماره کارت 6273811124506012 به منظور واریز وجوهات نقدی شهروندان برای خدمت رسانی بهتر به زوار حسینی کشور پاکستان نزد بانک انصار به نام ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان دایر شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.