علیرضا نخعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر پذیرش اتباع بیگانه و تحصیل رایگان، آمار این دانش آموزان در سیستان و بلوچستان امسال با 25 هزار نفر نسبت به 16 هزار نفر پارسال رشد قابل توجهی داشته است.
وی گفت: 480 میلیارد ریال در سال تحصیلی 96 -97 برای تحصیل رایگان اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان هزینه شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تحصیل هر دانش آموز در استان برای دولت 2 میلیون و 100 هزار تومان هزینه در بردارد که این هزینه برای کودکان اتباع بیگانه همچون ایرانیان به طور رایگان انجام می شود.
نخعی ادامه داد: امسال 720 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 600 مدرسه با 40 هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان های مرزی همواره پذیرای اتباع دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه بوده که بیشتر این افراد در مناطق حاشیه شهرها سکونت دارند.
دانش آموزان اتباع بیگانه همواره در سیستان و بلوچستان امکان تحصیل با ارائه مدارک لازم داشته و دارند و در سال تحصیلی گذشته نیز با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب حتی اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز در این استان اقامت دارند از نعمت تحصیل و آموزش برخوردار شده اند.
اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با همکاری استانداری و سایر دستگاههای دست اندرکار در شهرهای مختلف این استان با آغوشی باز پذیرای کودکان اتباع خارجی در مدارس است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.