به گزارش ایرنا زنگ «مهر و مقاومت» به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی زاهدان به صدا در آمد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با آغاز سالتحصلی جدید 26 هزار کلاس درس پذیرای افزون بر 700 هزار دانش آموز این استان شدند.
علیرضا نخعی ادامه داد: از امروز هفت میلیون جلد کتاب درسی با اعتبار 220 میلیارد ریال میان دانش آموزان سیستان و بلوچستان به صورت رایگان توزیع می شود.
وی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص و عنایت دولت تنها استانی در کشور است که دانش آموزان آن هنوز از کتاب رایگان بهره مند می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک پوشش تحصیلی این اداره کل در تمامی مقاطع به حدود 88 درصد رسیده و این روند رشد همچنان با جذب بازماندگان از تحصیل در حال افزایش است.
نخعی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در کشور هنوز به 100 درصد نرسیده است اظهار داشت: مسئولان آموزشی سیستان و بلوچستان در تلاش هستند تا پوشش تحصیلی و شاخص های آموزشی را در این استان ارتقا دهند.
وی بیان کرد: با تلاش های دولت تدبیر و امید از مجموع 147 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان بیش از 78 هزار نفر آنان در قالب طرح عدالت آموزشی جذب مدارس شده اند.
وی با اشاره به اهمیت سرانه آموزشی گفت: حدود 22 میلیارد ریال (2 میلیارد و 200 میلیون تومان) سرانه برای مدارس استان واریز شده است که سهم هر دانش آموز 40 هزار ریال خواهد بود.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3213**7316**3042 خبرنگاران: عصمت جهانی و اکبر نوری **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.