رضا راحت دهمرده جمعه در حاشیه نشست نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی دلگان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت احوال چهار ماموریت ثبت به موقع تولد، ازدواج، طلاق و فوت را دارد که باید در کمترین زمان انجام شود.
وی بیان کرد: همچنین ثبت احوال وظیفه تولید و انتشار آمارهای انسانی، جمعیتی، ثبت تغییر نشانی و مهاجرت را بر عهده دارد.
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: طبق قانون ولادت نوزاد تا 15 روز و وفات افراد تا 10 روز بعد از وقوع باید ثبت شود که متاسفانه برخی از افراد به دلیل استفاده کردن از یارانه متوفی اعلام فوت نمی کنند.
دهمرده با اشاره به اینکه بر اساس آخرین برآورد انجام شده جمعیت دلگان 68 هزار و 769 نفر است گفت: بیشترین نام هایی که در 6 ماهه نخست امسال در این شهرستان برای مردان انتخاب شده به ترتیب محمد، امیرحسین و امید رضا و برای خانم ها، فاطمه، زهرا و زینب بوده است.
وی بیان کرد: 4.28 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در گروه سنی 15 تا 30 سال قرار دارند که در حوزه دلگان 5.29 درصد است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دلگان در ثبت وقایع حیاتی و صدور کارتهای الکترونیکی ملی دارای جایگاه ممتاز در استان است افزود: در کشور 75 درصد جمعیت بالای 15 سال دارای کارت هوشمند ملی، در استان 80 درصد و در این شهرستان 82 درصد جمعیت کارت ملی هوشمند دریافت کردند.
مجتبی شجاعی فرماندار دلگان نیز در این نشست با اشاره به پرونده های فاقدین شناسنامه در این شهرستان گفت: تمامی پرونده های فاقدین شناسنامه در دستور رسیدگی و تسریع در تعیین تکلیف است.
به گزارش ایرنا سازمان ثبت احوال سیستان و بلوچستان در 55 نقطه این استان در قالب مرکز و نمایندگی ثبت احوال خدمات به مردم خدمات سجلی می دهد.
دلگان از توابع سیستان و بلوچستان در 400 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده و دارای یک شهر، 2 بخش، پنج دهستان و 277 پارچه آبادی است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.