به گزارش ایرنا اقدام غیرانسانی گروهک تروریستی جیش الظلم و ربایش تعدادی از بسیجیان و نیروهای هنگ مرزی میرجاوه با استفاده از عوامل نفوذی در دو روز گذشته با واکنش های بسیاری از سوی شخصیت ها و گروه های مختلف روبرو شد که بخش زیادی از آن را اعلام محکومیت و برائت علما و بزرگان اهل سنت از این حادثه تشکیل می دهد.
وقتی دست پروده ایادی استکبار جهانی هدف خود از این اقدام ناشایست را کمک به مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان اعلام کردند پاسخی جز تنفر و محکومیت از سوی این مردم دریافت نکردند.
بعد از ابراز انزجار مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و محکوم کردن این حادثه تروریستی، دیگر علمای بزرگ اهل سنت در سیستان و بلوچستان نیز با اعلام برائت، باری دیگر وفاداری و پایبندی خود و جامعه اهل سنت و بلوچ را به نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند و آب پاکی را روی دست دشمنان ریختند.
شاید همین هوشمندی و بیداری مردم و علمای اهل سنت بود که سبب شد جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت از توان مردمی استفاده کند و با اجرای طرح امنیت مردمی اعتمادش نسبت به این مردم مرزدار را نشان دهد.
در این میان گروهک های تروریستی دست نشانده استکبار که اجرای این طرح را به ضرر خود دیدند از همان ابتدا سعی کردند با خدشه وارد کردن به این اعتماد مانع از برقراری امنیت در مرزهای جنوب شرقی ایران اسلامی و توسعه و پیشرفت استان پهناور سیستان و بلوچستان شوند اما غافل از اینکه همین اقدامات کور و غیرانسانی آنان سبب شده تا مردم مرزدار این خطه به راحتی حق را از باطل تشخیص دهند.
وقتی 9 سال قبل تعداد زیادی از مردم و علمای اهل سنت در کنار شهید نورعلی شوشتری مظلومانه به شهادت رسیدند به همه ثابت شد که دشمنان تحمل دیدن وحدت و برادری شیعه و سنی را ندارند.
اعتماد روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم مرزدار سیستان و بلوچستان تا جایی پیش رفته است که علاوه بر تاکید و ادامه طرح امنیت مردمی با استفاده از بسیجیان بلوچ و بومی، سعی دارد تا از ظرفیت معتمدان و ریش سفیدان و علما در این زمینه استفاده کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه روز گذشته در سفر به زاهدان در نشستی با معتمدان، ریش سفیدان و سران طوائف سیستان و بلوچستان خواستار ارتباط و تعامل هر چه بیشتر این بزرگان با قوه قضاییه شد.
محمدباقر الفت با بیان اینکه قوه قضاییه حاضر است قدرتش را با معتمدان و ریش سفیدان به مشارکت بگذارد، تصریح کرد: می خواهیم اختیارات خود را با دستان این بزرگان در جامعه اعمال کنیم.
از طرفی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان پس از 20 سال خدمت در این خطه حساس از کشور به درستی و راستی مردم و علمای شیعه و سنی گواهی داد و وجود علما، ریش سفیدان و معتمدان این استان را ظرفیت و نعمتی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
سال ها دست و پا زدن گروهک های تروریستی در مرزهای سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط ایران اسلامی نتیجه ای جز افزایش اعتماد دوجانبه بین مردم و حاکمیت نداشته و فقط هرازگاهی با هدف ایجاد تشویش و القای حس ناامنی در قالب اقدامات کور و غیرانسانی خود را نشان می دهند اما مردم مرزدار این خطه و همچنین نیروهای امنیتی و نظامی جان برکف نظام جمهوری اسلامی با وجود این شیطنت ها همچنان به سنگرداری و مرزبانی خود ادامه می دهند.

**انجام عملیات مشترک تا حصول نتیجه با قید فوریت ضروری است
هم اینک نیز تمام تمرکز نیروهای نظامی، سیاسی، امنیتی و مردمی بر آزادسازی بسیجیان و نیروهای مرزبانی است که توسط اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم با ترفند نفوذ از مرز میرجاوه ربوده شدند و به طور قطع اعضای این گروهک پاسخ کوبنده ای دریافت خواهند کرد همانگونه که 20 روز پیش نیروهای سپاه پاسداران آنان را داغدار «ملاهاشم نکری» کردند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه ای به شهریار آفریدی، همتای پاکستانی خود خواستار اهتمام و توجه ویژه دولت پاکستان به تعهدات امنیتی خود در جلوگیری از تحرکات اشرار از خاک این کشور در حمله به پاسگاه‌های مرزی و تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران شد و تاکید کرد: درچارچوب روابط دوجانبه و اصل حسن همجواری و همچنین تعهدات امنیتی میان دو کشور، انجام عملیات مشترک تا حصول نتیجه با قید فوریت ضروری است.
پیش از این نیز سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انجام عملیات مشترک با ارتش پاکستان در قلع و قمع گروهگ های تروریستی اعلام آمادگی کرد.
از طرفی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه سه شنبه با انتشار بیانیه مطبوعاتی در خصوص ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه، با اظهار نگرانی در این خصوص گفت که اسلام آباد این موضوع را پیگیری می کند.
وی در این بیانیه اعلام کرد: ارتش های ایران و پاکستان تحت مکانیسم مشترکی که سال گذشته در خصوص آن به توافق رسیدند، در حال فعالیت و همکاری هستند تا بدانند، این نیروهای مرزبان ایرانی در چه مکانی هستند.
در ادامه این بیانیه آمده است: مدیران کل عملیات های نظامی دو کشور نیز در این خصوص هماهنگ بوده و دولت پاکستان، از هیچ اقدامی برای کمک به برادارن ایرانی در راستای پیدا شدن این مرزبانان دریغ نمی کند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.