به گزارش ایرنا مهدی نخعی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان حمل و نقل عمومی زاهدان اظهار داشت: صنف حمل و نقل یکی از شایسته ترین مجموعه ها در کشور است که با وجود همه مشکلات در همه دوران ها از جمله دفاع مقدس خدمات ارزنده به نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران ارائه کرده اند.
وی افزود: برای رفع مشکل سوخت فعالان حوزه حمل و نقل دورن و برون شهری زاهدان قرار شده برای هر صنف جایگاه ویژه ای در نظر گرفته و سوخت به صورت مبدا و مقصد ارائه شود که در این راستا با جایگاه داران متخلف برخورد جدی می شود.
سرپرست فرمانداری زاهدان با اشاره به برخی مشکلات فعالان حمل و نقل برون شهری گفت: هم اینک شاهد به وجود آمدن یک سری مشکلات در زمینه امنیت تردد کامیون ها در جاده های کشور هستیم که خوشبختانه این مشکل در سیستان و بلوچستان مشاهده نمی شود اما کامیون های حمل کننده به این استان را تحت تاثیر قرار داده است.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل تمامی کامیون ها بویژه نفت کش ها به مقصد شهرستان زاهدان به صورت اسکورت همراهی می شوند.
نخعی اظهار داشت: همچنین فعالان حوزه حمل و نقل که با وجود همه مشکلات ارائه خدمات به هموطنان را در اولویت کار خود قرار داده اند زیر پوشش برخی مشوق ها قرار می گیرند.
معاون بازرگانی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان نیز در این نشست گفت: روزانه 200 تانکر با توجه به وصل نبودن این شرکت به خط لوله، سوخت مورد نیاز این شرکت را حمل می کنند.
خسرو خلیلی افزود: در هفته گذشته به دلیل مشکلات به وجود آمده نفت به طور قطره چکانی وارد می شد اما هم اینک مشکلی از نظر ذخایر در حوزه این شرکت وجود ندارد.
وی کمبود جایگاه های سوخت و عدم برخورداری جایگاه سی ان جی را از جمله مشکلات شرکت پخش فرآورده های نفتی زاهدان در زمینه خدمات رسانی مطلوب تر به مردم برشمرد.
معاون بازرگانی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان اظهار داشت: تا قبل از مرداد حدود 90 هزار کارت مهاجر در سیستان و بلوچستان ابطال شد اما تنها در شهریور ماه 53 هزار کارت سوخت جدید وارد استان شد که روند ابطال و مسدود کردن آنها با جدیت در حال اجراست.
به گزارش ایرنا در این نشست فعالان حوزه حمل و نقل درون و برون شهری زاهدان کمبود سوخت، افزایش بی سابقه قیمت لوازم یدکی و لاستیک خوردوها، بیمه، مشکلات امنیت در خارج از استان برای کامیون داران، نبود نظارت کافی بر جایگاه های عرضه کننده سوخت، مدنظر قرار نگرفتن حدود 200 لیتر سوخت در مخازن کامیون های فعال در حوزه حمل و نقل بین المللی در زمان خروج از مرز، افزایش قیمت اتوبوس های برون شهری و به صرفه نبودن فعالیت در این حوزه به دلیل افزایش قیمت ها در قطعات و غیره، کاهش چشمگیر سهیه سوخت وسایل نقلیه و انحصاری بودن عرضه سوخت در برخی جایگاه ها را از جمله برخی مشکلات این حوزه برشمردند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.