به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل حجم بالای جابجایی مسافران دارای اهمیت بسیار زیادی است که پلیس راه با استفاده از ابزارهای مختلف این دسته از وسایل نقلیه و رانندگان آنها را زیر نظر دارد.
وی افزود: یکی از این سامانه های مهم نظارتی، سامانه هوشمند پایش آنلاین تردد وسایل نقلیه عمومی موسوم به سپهتن است که تردد این دسته از وسایل نقلیه و رفتار رانندگان آنها را به صورت هوشمند رصد می کند.
رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: سامانه پیامکی 110120 نیز به عنوان سامانه نظارتی عمومی می تواند از طریق گزارش مسافرین تخلفات رانندگان را مورد کنترل قرار دهد.
سرهنگ همتی زاده یادآور شد: هدف از ایجاد این سامانه در واقع جلب مشارکت مردمی برای ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل و تقویت فرهنگ عمومی در کاهش تصادفات است که به صورت شبانه روز گزارش مسافرین را پیگیری می کند.
وی از عموم مردم خواست نسبت به تخلفات رانندگان اتوبوس با حساسیت عمل کرده و مراتب را از طریق سامانه پیامکی یا به پاسگاه های پلیس راه یا تیم های گشتی طول مسیر گزارش کنند.
​رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: روز گذشته یک راننده اتوبوس متخلف که در 2 دستگاه اتوبوس به صورت غیرمجاز رانندگی می کرد توسط ماموران پلیس راه متوقف و از ادامه رانندگی با وسایل نقلیه عمومی به مدت 2 ماه محروم شد.

** کشف 18 دستگاه کولر گازی فاقد مدارک گمرکی در دهلران

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از کشف تعداد 18 دستگاه کولرگازی فاقد مدارک گمرکی خبر داد.
سرهنگ منوچهر مکی گفت: در ادامه روند مبارزه شبانه روزی با عرضه، فروش و قاچاق کالا، ماموران ایست و بازرسی سپتون با اشراف اطلاعاتی یک دستگاه خودرو حامل قاچاق را شناسایی کردند.
وی افزود: ماموران ایست و بازرسی سپتون با هماهنگی مقام قضایی و در یک عملیات پلیسی این خودرو را توقیف و متهم را دستگیر و 18 دستگاه کولرگازی فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان دهلران ارزش تقریبی این محموله را 630 میلیون ریال برآورد کرد و یادآور شد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.