به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در نخستین نشست شورای سیاست گذاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان اظهار داشت: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت ها و ظرفیت های سیستان و بلوچستان است.
سید دانیال محبی تاکید کرد: در این همایش علاوه بر معرفی بسته های سرمایه گذاری باید به دنبال شناسایی موانع توسعه در مناطق آزاد باشیم.
وی با بیان اینکه گاهی قوانین بزرگترین مانع بر سر راه سرمایه گذاری هستند، تصریح کرد: خروجی چنین همایش هایی باید شناسایی و معرفی قوانین دست و پاگیر برای سرمایه گذاران باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت نقش منطقه آزاد چابهار در برگزاری این همایش گفت: تبیین فلسفه وجودی منطقه آزاد باید به عنوان یکی از موضوعات و اهداف اصلی این همایش مدنظر قرار گیرد چرا که درک درستی از این موضوع در جوامع محلی ایجاد نشده است و به همین دلیل بسیاری از مردم و یا نهادها نسبت به این مناطق موضع مخالف دارند.
محبی با بیان اینکه داد و ستدهای چمدانی و زود بازده از گذشته در اقتصاد و معیشت مردم سیستان و بلوچستان نهادینه شده است، اظهار داشت: برگزاری چنین همایش هایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری کلان در استان کمک می کند تا قدرت ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران بومی افزایش یابد و وارد عرصه سرمایه گذاری شوند.
وی ادامه داد: نقش چنین همایش هایی باید روشنگری درباره نقش دولت و بخش خصوصی در پیشرفت اقتصادی جوامع باشد چرا که این تصور غلط که سرمایه گذاری و توسعه باید توسط دولت انجام شود هنوز در میان مردم وجود دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان به نقش افراد تاثیرگذار در برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: استفاده از شخصیت های علمی و مسلط در زمینه سرمایه گذاری و همچنین حضور مقامات عالی رتبه در این همایش می تواند منجر به تاثیرگذاری بیشتر آن شود.
محبی خاطر نشان کرد: برای تاثیرگذاری این همایش در سطوح منطقه ای، ملی و بین المللی باید برنامه ریزی و هدف گذاری شود.
وی با تاکید بر اهمیت تکریم سرمایه گذاران و مهمانان همایش تصریح کرد: این همایش بستر مناسبی برای معرفی ظرفیت های بالقوه سیستان و بلوچستان است که هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن آن تاثیر مستقیمی در تغییر نگاه سرمایه داران به این استان دارد.
به گزارش ایرنا همایش « چابهار؛ دروازه توسعه محور شرق» با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان 26 و 27 آبان سالجاری با پنج پنل اصلی صنعت و معدن، تجارت، حمل و نقل و ترانزیت، کشاورزی و شیلات، نیرو و انرژی و گردشگری و صنعت توریسم در منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.
به گفته مدیرکل دفتر سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان هر یک از سرمایه گذاران شرکت کننده در این همایش در پنل مورد علاقه خود شرکت می کنند و بسته های سرمایه گذاری در هر بخش به آنان ارائه می شود. با توجه به فشرده بودن زمان برگزاری، برای هر 200 بسته سرمایه گذاری آماده شده برای این همایش مجوزها و قراردادهای مورد نیاز از قبل تهیه شده که در صورت تمایل و انتخاب سرمایه گذار انعقاد قرارداد در همان روز انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا در این نشست مدیر عامل منطقه آزاد چابهار و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.