غلامرضا مجیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زیرساخت های جاده ای بندر چابهار باید متناسب با جایگاه آن تعریف شود و کمترین نیاز این بندر مهم، ساخت هزار کیلومتر بزرگراه و آزاد راه است.
وی با بیان اینکه مسیر جاده ای چابهار به میلک زابل با عبور از نیکشهر، ایرانشهر و خاش کم عرض و همیشه حادثه آفرین است، خاطرنشان کرد: این محور هرچه سریعتر باید دوبانده شود تا صادرات کالا رونق پیدا کند.
فرماندار چابهار تصریح کرد: مناطق بندری و ساحلی گواتر و پسابندر ظرفیت فوق العاده ای در زمینه آبزی پروری(میگو و ماهی) دارند و نباید در این محدوده زیبای ساحلی، گردشگری و اقتصادی جاده هایی چون راههای روستایی ایجاد شود و حتی از روکش آسفالت و ابنیه فنی محروم باشد.
وی گفت: همیشه سرمایه گذاران در حوزه بنادر صیادی بریس، پسابندر، رمین و گواتر از کم عرض بودن جاده ساحلی چابهار- گواتر گلایه دارند.
مجیدی تاکید کرد: از آنجایی که ماشین آلات سنگین برای حمل و نقل ماهی و میگو با مشکل زیادی رو به روهستند باید مسئولان وزارت راه وشهرسازی برای دوبانده کردن مسیر 120 کیلومتری چابهار- گواتر اعتبارات ویژه اختصاص دهند.
وی ادامه داد: جاده چابهار- کنارک و ادامه آن به جاسک هرمزگان قابل تردد نیست و چندین سال در دست ساخت است که فقط در حد 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی به مشکلات مسیر بازارچه رسمی مرز ریمدان اشاره کرد و افزود: کامیون های باری برای رفت و آمد به این بازارچه مرزی با مشکلات متعددی رو به رو هستند زیرا با وجود تردد زیاد کامیونها این مسیر در حد یک جاده روستایی ساخته شده است و هیچ تناسبی برای ترانزیت کالا ندارد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران به نوعی دروازه توسعه و قلب اقتصادی کشور مطرح است.
مجیدی گفت: ساخت راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس باید تسریع شود تا کالاهای وارده به بندرچابهار هر چه سریعتر به داخل ایران و کشورهای همجوار ترانزیت شود.
وی بیان کرد: فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن توسط دولت با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری افتتاح شده و باید مردم سیستان وبلوچستان و به ویژه چابهار از آن نفع ببرند.
وی افزود: تنها راه توسعه منطقه محروم سیستان و بلوچستان توجه به بخش حمل و نقل هوایی، زمینی، دریایی و ریلی است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.