به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان محمد رفیع سلطانزاده روز شنبه در این باره اظهار داشت: با توجه به اهمیت مراودات بازرگانی ایران و پاکستان از طریق مرزهای طولانی این استان و بر اساس اجلاسیه های مشترک فی مابین مقامات عالی 2 کشور این کمیته مشترک برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این کمیته را توسعه مبادلات مرزی، رفع موانع و مشکلات تجارت در راستای رونق مبادلات تجاری عنوان کرد و افزود: تا کنون از پنج کمیته مشترک مرزی برگزار شده سه کمیته در زاهدان و 2 کمیته در کویته پاکستان برگزار شده است.
سلطانزاده همچنین به میزان صادرات سیستان و بلوچستان به پاکستان در چهار ماهه نخست سالجاری اشاره کرد و گفت: از مجموع 192 میلیون دلار کالای صادر شده در این بازه زمانی 107 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی این استان به پاکستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 85 درصدی را نشان می دهد.
سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: 930 کیلومتر مرز مشترک این استان با پاکستان ظرفیت بزرگی در زمینه تجارت و مبادلات مرزی با این کشور بزرگ و پرجمعیت محسوب می شود.
به گزارش ایرنا پنجمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان سال گذشته 11 مرداد ماه در زاهدان برگزار شد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.