به گزارش ایرنا غلامرضا باغ شیرین روز پنجشنبه در نشستی که با حضور سازمان ها و سَمن های دست اندر کار در بحث پیشگیری و درمان مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین راهبرد در بحث مبارزه با مواد مخدر علاوه بر اقدامات انتظامی و اطلاعاتی، ارتباط و مشارکت های مردمی است.
وی بیان کرد: ایجاد کارگاهها و کارگروه های مردمی با مشارکت و همکاری سازمان های دست اندر کار راهکار اصلی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر است.
رئیس اداره پیشگیری های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: انجام کارهای فرهنگی در حوزه مواد مخدر دارای اولویت است که این مساله تنها با همکاری سازمان های مردم نهاد محقق می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به مشورت شورای هماهنگی و مجمع قضایی سیستان و بلوچستان تدبیر بر این شد تا طرح ناامن سازی محلات توزیع مواد مخدر با استفاده از مشارکت های مردمی و بسیج محلات اجرا شود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: 65 تن مواد مخدر در پنج ماهه نخست امسال در این استان کشف شده است.
سرهنگ محمود رضا نصیری اظهار داشت: همچنین در این مدت هزار و 300 خرده فروش مواد مخدر در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه ریشه 90 درصد جرائم مربوط به اعتیاد است گفت: دستگیری خرده فروشان به تنهایی نمی تواند موثر باشد بلکه نیازمند کارهای فرهنگی و پیشگیرانه در این زمینه هستیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مشارکت ریش سفیدان و بزرگان طوایف در بحث فرهنگ سازی، پیشگیری و درمان مواد مخدر بسیار مهم است.
دکتر زهرا اکبری مدیر پیشگیری مردمی و حفاظت اجتماعی دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سامانه سَجام قوه قضاییه در راستای ثبت و پیگیری تخلفات در زمینه قضایی آماده بکار است.
به گزارش ایرنا در این نشست راهکارها و پیشنهادات از سوی صاحب نظران و کارشناسان در حوزه مواد مخدر در رابطه با مبارزه با این پدیده خانمان سوز مطرح شد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.