سرهنگ محمد خیرخواه بشر روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: امسال تاکنون 528 کیلو گرم انواع مخدر در استان اردبیل کشف شده است که بیشتر آنها از نوع سنتی و تریاک می باشد.
وی اظهار کرد: در شش ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در مجموع استفاده از مواد مخدر صنعتی مانند شیشه و نیمه صنعتی مانند هروئین در استان اردبیل در بین معتادان 643 درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: این در حالی است که در این مدت مصرف مواد مخدر سنتی مانند تریاک 18 درصد و حشیش 51 درصد در استان کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: فقط مصرف شیشه که یک مواد مخدر صنعتی است در این مدت در استان 411 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
وی با اشاره به برخورد قاطع پلیس با توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر ادامه داد: در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دستگیری افراد توزیع کننده انواع مواد مخدر 17 درصد، دستگیری افراد معتاد 126 درصد و انهدام باند مواد مخدر چهار درصد در استان افزایش داشته است.
سرهنگ خیرخواه بشر گفت: در سه سال گذشته به طور متوالی هر سال کارگاه تولید مواد مخدر در استان شناسایی و پلمپ و افراد آن دستگیر می شدند که امسال تاکنون چنین چیزی در استان نداشتیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه مواد مخدر به سه دسته سنتی، صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شود، افزود: متاسفانه در سالهای اخیر در کشور مصرف مواد مخدر صنعتی و نیمه صنعتی روبه افزایش است به طوری که بیش از 50 درصد معتادان کشور مواد مخدرصنعتی استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: در استان اردبیل هم با اینکه استفاده از مواد مخدر صنعتی و نیمه صنعتی رو به افزایش است اما همچنان معتادان 70 درصد مواد مخدر سنتی مثل تریاک و حشیش و 30 درصد مواد مخدر صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می کنند که زنگ خطر جدی است.
وی با اشاره به ناهنجاریهای اجتماعی معتادان بیان کرد: بیش از 70 درصد سرقت ها در سطح استان توسط معتادان اتفاق می افتد.
وی اعتیاد بانوان را خطرناکتر از اعتیاد آقایان دانست و اضافه کرد: بر اساس بررسی ها خانمهای معتاد بعد از دوسال اعتیاد رو به تزریق می آورند که این رقم در آقایان هشت سال می باشد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط جسمی و ویژه خانمها این قشر در درصورت اعتیاد بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند و می توانند خطر جدی برای کل خانواده باشند.
سرهنگ خیرخواه بشر گفت: پیشگیری بهتر از درمان است و پلیس به تنهایی قادر نخواهد بود این معضل اجتماعی را ریشه کن کند برای همین همه آحاد مردم و دستگاهها باید در این مورد احساس مسئولیت کنند تا بتوان بر این مشکل در جامعه غلبه کرد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نقش خانواده و والدین را در گرفتار نشدن جوانان در دام اعتیاد بسیار مهم دانست و افزود: باید مضرات استفاده از مواد مخدر برای جوانان به صورت منطقی و دوستانه گفته شود و الگوهای خوبی برای آنها معرفی گردد.
استان اردبیل در زمینه مواد مخدر از جمله استان های نسبتا پاک بشمار می رود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6130
6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.