گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محمدرضا باهنر: مسئولین اول انقلاب همرنگ مردم بودند

قبل از پیروزی انقلاب عموما هیچ کدام از انقلابیون امید موفقیت نداشتند و توقع نداشتند لقمه یا پستی نصیبشان شود. بر همین اساس، بعد از چهل سال که از پیروزی انقلاب می گذرد یاد و خاطره آنها زنده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه قبل از پیروزی انقلاب انقلابیون توقع لقمه و پست نداشتند، گفت: باید پیام آنها درست به نسل های بعد منتقل شود. نسل امروز باید به تاریخ مراجعه کنند. کسی که تاریخ را متوجه نباشد و سنت های الهی را نداند برای آینده هم نمی تواند خوب تصمیم بگیرد. بزرگترین آموزشکده انسان  مطالعه تاریخ است.

محمدرضا باهنر در گفت و گو با خبرنگار جماران در مورد  میزان واقعی بودن شناخت نسل امروز جامعه از شهید رجایی، اظهار داشت: شخصیت های مسئول ما اول انقلاب عموما چهره های کاریزما و تربیت شده مکتب امام بودند و همه فکر و ذکر و سرمایه خود را برای انقلاب گذاشته بودند. قبل از پیروزی انقلاب هم عموما هیچ کدام از انقلابیون امید موفقیت نداشتند و توقع نداشتند لقمه یا پستی نصیبشان شود. بر همین اساس، بعد از چهل سال که از پیروزی انقلاب می گذرد یاد و خاطره آنها زنده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رجایی و باهنر با بعضی از مسئولین امروز متفاوت، و همرنگ و از جنس مردم بودند، تصریح کرد: نقل کرده اند که شهید رجایی وقتی رئیس جمهور شده گفته که من هر موقع یادم می آید 11 میلیون رأی دارم و باید در قیامت پاسخگوی 11 میلیون صاحب رأی باشم بدنم می لرزد؛ به خدا پناه می برم برای اینکه بتوانم پاسخگوی آنها باشم.

وی ادامه داد: شهید باهنر زمانی که وزیر آموزش و پرورش شد، از او سؤال کردند که حس شما چیست؟  گفت من تا دیروز چهار بچه داشتم و از امروز 11 میلیون بچه دارم و باید به تک تک آنها مثل فرزندان خودم  نگاه کنم. این حس آنها بود و تا آخرین لحظات حیاتشان هم روی این اعتقاد و تعهدشان ایستادند.

وی با تأکید بر اینکه باید پیام آنها درست به نسل های بعد منتقل شود، گفت: نسل امروز باید به تاریخ مراجعه کند. کسی که تاریخ را متوجه نباشد و سنت های الهی را نداند برای آینده هم نمی تواند خوب تصمیم بگیرد. بزرگترین آموزشکده انسان  مطالعه تاریخ است. بالأخره باید این خصوصیات و مشخصه ها زنده بماند و ما و شما و رسانه ها باید  تلاش کنیم که آن را زنده نگه داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.