معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در باره نگارستان در حال احداث امام خمینی(ره) در شهر تبریز، به بحث ، گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

 به گزارش جماران، به دعوت رسمی شهرداری تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی کمساری، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات، مرتضی عمرانی، مدیرکل روابط عمومی و چند تن از مدیران موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در سفری دو روزه به شهر تبریز، ضمن دیدار با مقامات استان آذربایجان شرقی و ابلاغ سلام یادگار گرامی امام، از نگارستان در دست احداث امام خمینی(ره) بازدید بعمل آورده و در خصوص محتوای نگارستان به بحث و گفتگو پرداختند. 

بر اساس این گزارش، دکتر علی کمساری در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شخصیت تاریخ ساز امام خمینی(ره)گفت: ایجاد نگارستان امام خمینی (ره) در شهر تبریز زمینه ساز معرفی امام بعنوان  یک شخصیت تاریخ ساز برای نسل جوان و نوجوان برای این خطه و استانهای همجوار است.  کمساری افزود: بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب، درستی مسیر ما با اندیشه امام سنجیده می شود؛ لذا باید تلاش کنیم که سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها از جمله توجه ایشان به آحاد مردم و به ویژه جوانان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. 

معاون فرهنگی هنری و ارتباطات موسسه با اشاره به اهمیت بیان کامل و جامع نسبت های تفکر حضرت امام و حفظ نسبت ها و اجزای تفکر امام تصریح کرد: معرفی دقیق و صحیح اندیشه های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی برای همگان بویژه جوانان  وظیفه خطیر مسوولان و نهاد های فرهنگی کشور است و تحقق این امر مهم  در قالب موزه های تاریخی و نگارستان ها برای بیان وقایع تاریخی قیام امام خمینی و همچنین مجاهدت های مردم تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است و غفلت از آن موجب آسیب جدی است.

 

در این نشست دکتر خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی کوتاه گفت: بهره برداری از نگارستان امام خمینی(ره) در شهرتبریز اهمیت زیادی برای ما  دارد و از نظر محتوایی و نرم افزاری باید نقش رهبری امام خمینی(ره) و نقش مردم تبریز در همراهی قیام امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی از غنای بیشتری برخوردار باشد. دکتر خدا بخش تاکید کرد: همکاری و مساعدت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از نظر محتوا حائز اهمیت است و در آینده همکاری های فیمابین در این زمینه گسترش پیدا خواهد کرد. 

بازدید از نگارستان امام خمینی(ره) در شهر تبریز برنامه بعدی معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) بود. دراین بازدید رئیس شورای شهر، حجت‌الاسلام  والمسلمین حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، و شهردار منطقه 10 تبریز معاون فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) را همراهی می کردند.

گفتنی است که نگارستان امام خمینی(ره) در ضلع جنوبی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، برای معرفی ابعاد شخصیتی حضرت امام و نقش مردم تبریز در انقلاب اسلامی ایران در حال احداث است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.