معاون بسیج اقشار و متخصصین سپاه محمدرسول الله(ص) روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از هنرمندان حوزه های مختلف بیست نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: قابلیت و توانمندی های حضرت امام در همه موضوع ها چشگیر بود که می توان به هنر امام در حوزه شعر نیز اشاره کرد.
سردار سید صادق حسینی گفت: امامی با مشغله های بسیار عدیده ای روبرو بودند، در عرصه شعر و هنر غفلت نداشتند و در زمینه سرودن شعر و غزلیات توانمند بوده و آثار فراوانی را از خود به جا گذاشته اند.
وی افزود: شعرا در بزرگداشت امام آثار فاخری خلق کردند و آن را به عنوان یک تکلیف برای خود می دانند.
معاون بسیج اقشار و متخصصین سپاه محمدرسول الله(ص) اظهار داشت: با پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس شعرهای پرمغزی سروده شد که همه اینها از برکت وجود امام بود.
وی گفت: هرکسی از یک زاویه ای امام را تعریف کرده و موفق نشده است تا تمام ابعاد امام را معرفی بکند.
سردار حسینی با بیان اینکه درخصوص امام خیلی صحبت های زیادی شده است گفت: باید خصوصیات و ابعاد وجودی امام خمینی به نسل های جدید معرفی شود تا جوانان بدانند که چنین رهبری در مقابل همه قدرت ها ایستادگی کرد و انقلاب را به پیروزی رساند.
همچنین امیر نصیربیگی رییس سازمان بسیج هنرمندان در این آئین گفت: هنر و ادبیات یکی از عناصر بسیار ویژه ای است که نقش بسیار مهمی را در مقایسه با سایر عناصر فرهنگ در هدایت و دلالت انسان ها عهده دار است.
وی ادامه داد: هنر اگر قدسی و الهی باشد انسان را به کمال و تعالی رهنمود خواهد کرد.
ییس سازمان بسیج هنرمندان اضافه کرد: هنرمندان رسالت بسیار عظیم و سنگینی را بدوش دارند و این رسالت قطعا' کار نقش آفرینی این قشر را مضاعف می کند.
مراسم تجلیل از شعرا و هنرمندان همزمان با دهه کرامت با حضور جمعی از فرماندهان سپاه محمدرسول الله(ص) ، مسئولان بسیج هنرمندان و همچنین شعرا در سالن رشاد پادگان فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.
در پایان مراسم از تعدادی از هنرمندان عرصه های مختلف تقدیر به عمل آمد.
تهرام/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.